TASR - Branislav Račko
StoryEditor

ZSSK do súťaže s RegioJetom nepôjde. Chýbal im čas na prípravu ponuky

14.02.2020, 17:18
Autor:
TASRTASR
​Na frekventovanej trati Bratislava-Komárno v súčasnosti jazdí súkromný dopravca RegioJet, ktorý má záujem v tom pokračovať aj naďalej.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) sa nezúčastní na súťaži na výber dopravcu v osobnej železničnej doprave na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno.

Podľa ZSSK nie je možné v termíne, ktorý určilo Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR, predložiť kvalifikovanú ponuku.

Štátny dopravca plánuje do konca budúceho týždňa podať námietku a pravdepodobne MDV požiada, aby súťaž zrušilo a vyhlásilo novú.

Nedostatok času

"Nie je možné v požadovanom termíne predložiť kvalifikovanú ponuku, pričom tento termín podľa nášho názoru predstavuje približne len zlomok potrebného času na jej prípravu," uviedla ZSSK vo vyhlásení zaslanom v piatok médiám.

Podľa ZSSK by bol schopný kvalifikovanú ponuku predložiť iba taký uchádzač, ktorý už dnes disponuje vozidlami spĺňajúcimi v podstatných ohľadoch požiadavky vyhlasovateľa a je pripravený ich takmer okamžite využiť na účely realizácie výkonov na súťaženej trase.

​V poradí druhú súťaž na liberalizáciu tratí rezort dopravy spustil začiatkom októbra. Prvou bola súťaž na prevádzkovateľa osobnej vlakovej dopravy na trati Žilina - Rajec.

Hovorkyňa ministerstva dopravy Karolína Ducká v novembri minulého roka informovala o tom, že do súťaže na výber železničného dopravcu na trati Bratislava – Dunajská Streda – Komárno sa prihlásilo päť záujemcov. Jedného z uchádzačov už ministerstvo vyradilo pre nesplnenie podmienok.

RegioJet chce ostať

​Na frekventovanej trati v súčasnosti jazdí súkromný dopravca RegioJet, ktorý má záujem v tom pokračovať aj naďalej.

​Na frekventovanej trati v súčasnosti jazdí súkromný dopravca RegioJet, ktorý má záujem v tom pokračovať aj naďalej. RegioJetu sa končí aktuálne platná zmluva v decembri 2020.

Potom môže na trať nastúpiť uchádzač, ktorý vzíde z verejnej súťaže. Trať bude obsluhovať nasledujúcich desať rokov.

Zámer vyhlásiť verejnú súťaž na trati Bratislava – Komárno rezort zverejnil pred viac ako rokom v európskom vestníku.

Celkovo 95-kilometrová trať patrí k mimoriadne vyťaženým a záujem o dopravu tam v posledných rokoch neustále narastá. Dôvodom sú najmä pribúdajúce obytné zóny v okolí hlavného mesta.

01 - Modified: 2019-10-10 10:10:30 - Feat.: 0 - Title: Érsek spúšťa súťaž na výber dopravcu na trati z Bratislavy do Komárna 02 - Modified: 2019-11-13 08:17:10 - Feat.: 0 - Title: Kríza na železnici. Štátne vlaky nemá kto riadiť 03 - Modified: 2019-11-18 09:41:30 - Feat.: 0 - Title: Návrat po takmer troch rokoch. Vlaky RegioJetu budú znovu jazdiť na trase z Bratislavy do Žiliny 04 - Modified: 2019-11-29 13:19:05 - Feat.: 0 - Title: Bývalý riaditeľ ZSSK kritizuje situáciu na železnici. Nedostatok rušňovodičov je podľa neho kritický 05 - Modified: 2019-12-06 12:35:02 - Feat.: 0 - Title: Železnice odhadujú cenu nového systému na viac ako 14 miliónov 06 - Modified: 2019-12-17 15:43:14 - Feat.: 0 - Title: Železnice nevypravili dva vlaky. Majú nedostatok rušňovodičov
01 - Modified: 2024-11-07 09:03:19 - Feat.: - Title: Súťaž šitá pre ZSSK vyvolá problém. Sklz v liberalizácii musíme riešiť v Bruseli spolu s Rakúšanmi či Dánskom 02 - Modified: 2024-11-06 09:04:50 - Feat.: - Title: Mobilná aplikácia slovenských železníc sa mení, cestujúci získajú okamžitý prehľad o svojom spoji 03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 04 - Modified: 2024-10-29 14:12:10 - Feat.: - Title: Ako budú jazdiť nové expresy, ktoré nahradia IC? Priamy spoj do Bratislavy dostane ďalšie krajské mesto 05 - Modified: 2024-10-22 14:27:45 - Feat.: - Title: Šéf ZSSK: Naše IC vlaky majú iba 50-percentnú obsadenosť, ľudia preferujú expresy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 00:44