StoryEditor

Trnavskej automobilke hrozila strata dôležitého nástroja. S odbormi sa dohodla na poslednú chvíľu

01.04.2021, 16:58
Výsledkom sú vyššie platy aj posun k novému projektu.

Polovica júla minulého roka. Odvtedy sa za múrmi trnavského výrobcu automobilov Stellantis ťahalo kolektívne vyjednávanie. Vedenie podniku aj odbory nechceli aj napriek desiatkam stretnutí za zatvorenými dverami zo svojich nárokov ustúpiť.

Obe strany po mesiacoch rokovaní nakoniec urobili kompromisy, no ani tie nestačili na to, aby sa koncom minulého roka zabránilo pádu kolektívnej zmluvy.

Horšie však bolo, že od apríla hrozila vo výrobe pre končiace dodatky k zmluve strata dôležitého nástroja -  flexibility zabezpečujúcej fabrike konkurenčnú výhodu, zmeny by po páde dodatkov dokonca pocítili pracovníci aj v odmeňovaní.

„Cieľom vyjednávania bolo zabezpečiť konkurencieschopnosť nášho závodu. Stabilizovať podmienky v Trnave na štyri roky, aby sme dostali projekt SmartCar a dohodnúť nové prílohy ku kolektívnej zmluve t...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 02 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou 03 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť 04 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu 05 - Modified: 2024-09-27 09:21:48 - Feat.: - Title: Náš Jaguar má problémy s výrobou. Dôvodom je udalosť vo Švajčiarsku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 06:35