Polovica júla minulého roka. Odvtedy sa za múrmi trnavského výrobcu automobilov Stellantis ťahalo kolektívne vyjednávanie. Vedenie podniku aj odbory nechceli aj napriek desiatkam stretnutí za zatvorenými dverami zo svojich nárokov ustúpiť.
Obe strany po mesiacoch rokovaní nakoniec urobili kompromisy, no ani tie nestačili na to, aby sa koncom minulého roka zabránilo pádu kolektívnej zmluvy.
Horšie však bolo, že od apríla hrozila vo výrobe pre končiace dodatky k zmluve strata dôležitého nástroja - flexibility zabezpečujúcej fabrike konkurenčnú výhodu, zmeny by po páde dodatkov dokonca pocítili pracovníci aj v odmeňovaní.
„Cieľom vyjednávania bolo zabezpečiť konkurencieschopnosť nášho závodu. Stabilizovať podmienky v Trnave na štyri roky, aby sme dostali projekt SmartCar a dohodnúť nové prílohy ku kolektívnej zmluve t...
Zostáva vám 85% na dočítanie.