StoryEditor

Trnavskej automobilke hrozila strata dôležitého nástroja. S odbormi sa dohodla na poslednú chvíľu

01.04.2021, 16:58
Výsledkom sú vyššie platy aj posun k novému projektu.

Polovica júla minulého roka. Odvtedy sa za múrmi trnavského výrobcu automobilov Stellantis ťahalo kolektívne vyjednávanie. Vedenie podniku aj odbory nechceli aj napriek desiatkam stretnutí za zatvorenými dverami zo svojich nárokov ustúpiť.

Obe strany po mesiacoch rokovaní nakoniec urobili kompromisy, no ani tie nestačili na to, aby sa koncom minulého roka zabránilo pádu kolektívnej zmluvy.

Horšie však bolo, že od apríla hrozila vo výrobe pre končiace dodatky k zmluve strata dôležitého nástroja -  flexibility zabezpečujúcej fabrike konkurenčnú výhodu, zmeny by po páde dodatkov dokonca pocítili pracovníci aj v odmeňovaní.

„Cieľom vyjednávania bolo zabezpečiť konkurencieschopnosť nášho závodu. Stabilizovať podmienky v Trnave na štyri roky, aby sme dostali projekt SmartCar a dohodnúť nové prílohy ku kolektívnej zmluve t...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-17 16:00:00 - Feat.: - Title: Zistenie HN: elektrické Porsche v Bratislave sa už vyrába. Fabrika aktuálne pracuje na „vychytávaní múch“ 02 - Modified: 2024-04-12 14:35:08 - Feat.: - Title: Ako je to s krachom top zamestnávateľa? Poplašné správy zmietol zo stola novým rekordom 03 - Modified: 2024-04-11 17:28:20 - Feat.: - Title: Šéf VW pre HN: Najlepší zamestnanec je Slovák. Iné riešenie ako dovoz pracovnej sily však aktuálne nie je 04 - Modified: 2024-04-12 14:19:49 - Feat.: - Title: Nemci prišli za lacnou silou a obsadili slovenskú ikonu socializmu. Teraz sa sami posielajú do konkurzu 05 - Modified: 2024-04-12 14:20:09 - Feat.: - Title: Francúzski špecialisti na Slovensku investujú milióny a dajú prácu desiatkam ľudí, no platy majú podpriemerné
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
19. apríl 2024 17:36