StoryEditor

Komplikácia oddiali diaľnicu pri Žiline na rok 2024. Staviteľ preveruje či tunel vôbec vydrží

05.05.2022, 19:30
Náš najdlhší, no ešte stále nedostavaný tunel generuje nové výdavky. Externé firmy majú zhodnotiť odvodňovanie a statiku stavby.

Pred tým, ako sa do tunelov púšťa doprava, musia prejsť generálkou. Súčasťou je aj kontrola odvodňovacích potrubí. Nie je rarita, že kamerová sonda odhalí v odtokoch rôzny odpad, napríklad plastové fľaše.

Podľa poradcu ministra dopravy Jána Kušníra našli v prípade preverovania Višňového v rúrach aj betón. „Niekedy robotníci vyčistia domiešavače priamo v tuneli a zvyšky odtečú do rúry. Odzrkadľuje to úroveň práce na stavenisku,“ hovorí Kušnír.

Ako však tento odborník na statiku dodáva, v prípade nášho budúceho najdlhšieho tunelového diela to nie je zďaleka najväčší problém.

Niektoré odvádzače vody sú totiž polámané alebo vyspádované tak, že by v nich voda musela tiecť do kopca. Diaľničiari teraz prišli s troma scenármi, ako tento problém vyriešiť.

Chýbajúce centimetre betónu

Tie sú v rôznych cenových reláciách, pričom ich výška závisí od miery zásahu do pôvodného systému. Podľa ministerského poradcu je najviac odporúčaná práve tá najdrahšia verzia, ktorá si vyžiada aj najdlhší čas realizácie.

Ceny jednotlivých...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
18. máj 2022 07:29