Európsky automotive vrátane našich automobiliek má zarobené na ďalší problém. Dôležitý trh v oblasti výroby polovodičov obmedzuje a zatvára fabriky. Dôvodom je eskalácia pandémie.
Z áut sa stali počítače na kolesách. Sú prešpikované čipmi a aj samotného šéfa bratislavského Volkswagenu Olivera Grunberga podľa vlastných slov prekvapilo, že sa nachádzajú aj v riadiacej páke. To je však iba zlomok. Bez nich by sme totiž ani neodišli z parkoviska. Starajú sa o manažment pohonu, infotainment, asistenčné systémy a mnohé senzory.
A práve polovodiče sú odpoveďou na to, prečo v týchto dňoch môžeme vidieť ťažkopádnu improvizáciu vo Volkswagene a v trnavskom Stellantise či veľkú odstávku v nitrianskom Jaguari Land Rover. Náš najväčší zamestnávateľ pritom tvrdí, že spolu s matkou vo Wolfsburgu ešte len očakávajú vrchol krízy. Súčasné problémy majú podľa vedenia firmy spôsobovať dodávatelia z Taiwanu a Malajzie.
Práve druhá menovaná krajina v týchto dňoch polovodičovú krízu ešte viac prehlbuje. „V závode sa nám rozšíril variant delta, ktorý spôsobil úmrtie troch našich pracovníkov. Naši zá...
Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-12-19 23:00:00 - Feat.: - Title: Úpadok v Nemecku: Najbohatšie mestá Európy majú veľké problémy a musia škrtať rozpočty
02 - Modified: 2025-12-18 19:53:39 - Feat.: - Title: Taraba rokoval v Nemecku s vedením BMW o budúcnosti automobilového priemyslu
03 - Modified: 2025-12-17 15:05:17 - Feat.: - Title: Von der Leyenovej kategorické nie vystriedal ústup. Spaľováky zostanú aj po roku 2035 a v hre sú ďalšie zmeny
04 - Modified: 2025-12-15 13:13:34 - Feat.: - Title: Nemecké automobilky sú pod najväčším tlakom od finančnej krízy, extrémny prepad zaznamenal prevádzkový zisk
05 - Modified: 2025-12-12 12:05:10 - Feat.: - Title: Automobilky by platili za likvidáciu vrakov. EÚ predbežne dohodla nové pravidlá, týkajú sa aj ojazdených áut