Z áut sa stali počítače na kolesách. Sú prešpikované čipmi a aj samotného šéfa bratislavského Volkswagenu Olivera Grunberga podľa vlastných slov prekvapilo, že sa nachádzajú aj v riadiacej páke. To je však iba zlomok. Bez nich by sme totiž ani neodišli z parkoviska. Starajú sa o manažment pohonu, infotainment, asistenčné systémy a mnohé senzory.
A práve polovodiče sú odpoveďou na to, prečo v týchto dňoch môžeme vidieť ťažkopádnu improvizáciu vo Volkswagene a v trnavskom Stellantise či veľkú odstávku v nitrianskom Jaguari Land Rover. Náš najväčší zamestnávateľ pritom tvrdí, že spolu s matkou vo Wolfsburgu ešte len očakávajú vrchol krízy. Súčasné problémy majú podľa vedenia firmy spôsobovať dodávatelia z Taiwanu a Malajzie.
Práve druhá menovaná krajina v týchto dňoch polovodičovú krízu ešte viac prehlbuje. „V závode sa nám rozšíril variant delta, ktorý spôsobil úmrtie troch našich pracovníkov. Naši zá...
Zostáva vám 85% na dočítanie.