StoryEditor

Šéf ŽOS Trnava pre HN: Na najväčšej hale chceme novú elektráreň a minimálne polovicu energie predávať

29.12.2022, 19:30

V rozhovore so šéfom trnavských železničných opravovní a strojární Milošom Kyselicom sa dozviete:

  • Aké nové investície pribudli v prevádzke ŽOS Trnava a aké sú ďalšie plány v investovaní do energetickej sebestačnosti.
  • Ako je prevádzka strojární vyťažená z hľadiska dopytu od zákazníkov. 
  • Čo limituje trnavský závod v rozširovaní a aké má plány do budúcnosti.

Množstvo firiem pracuje aktuálne na znižovaní energetickej efektívnosti a na nezávislosti v tejto oblasti. ŽOS Trnava nie je výnimkou. Zatiaľ ste to verejne nekomentovali, no investujete a budete investovať do pomerne rozsiahlej fotovoltickej elektrárne. V akej fáze ste dnes?

Aktuálne pracujeme na prvej etape v zmysle podmienok legislatívy a podmienok pripojenia do sústavy ZS-DIS, ktorá prideľuje kapacitu na prevádzkovanie lokálnych zdrojov. Nedávno nám uvoľnili kapacitu na úrovni 500 kilowattov. Celý projekt je už fyzicky zrealizovaný a aktuálne už dolaďujeme len technické detaily.

image

Nabíjanie násobne drahšie ako benzín? V Nórsku sa podpora elektromobilov obmedzuje

Ak by vám uvoľnili väčšiu kapacitu, využili by ste ju?

Áno, zvažujeme to. Ministerstvo hospodárstva a prevádzkovateľ distribučnej sústavy postupne uvoľňujú kapacity na prevádzkovanie lokálnych zdrojov. Musíme si, samozrejme, zvoliť správny model na vyváženie našich potrieb a vyrobenej kapacity.

O aký objem výroby vlastnej elektrickej energie máte záujem?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-12-25 14:06:55 - Feat.: 1 - Title: Čo čaká automobilový priemysel v roku 2023? Stále budú chýbať čipy a zelený tlak Bruselu 02 - Modified: 2022-12-24 18:33:31 - Feat.: 1 - Title: Investičná otočka priniesla miliardy eur a tisícky miest. Krúžia okolo nás príležitosti väčšie ako Volvo 03 - Modified: 2022-12-23 14:30:00 - Feat.: 1 - Title: 30 rokov biznisu na Slovensku: Privatizácia zmenila krajinu. Niektoré ikony padli, iné žijú dodnes 04 - Modified: 2022-12-22 14:30:00 - Feat.: 1 - Title: Zistenie HN: Legendárny nemecký podnik investuje pri Bratislave, do Volkswagenu prinesie veľkú zmenu 05 - Modified: 2022-12-21 23:05:24 - Feat.: 1 - Title: Šéf bratislavského VW pre HN: V Číne pre covid opäť odstavujú výrobu. O pár mesiacov nás to dobehne 06 - Modified: 2022-12-20 23:02:34 - Feat.: 1 - Title: Šéf SARIO pre HN: Okolo Slovenska sa hýbe veľa potenciálnych investícií, ktoré sú ešte väčšie ako Volvo 07 - Modified: 2022-11-27 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Oceliari tvrdia, že zlé časy vystriedajú ešte horšie. Aj košická Steelka je už v červených číslach (analýza)
01 - Modified: 2024-11-01 16:35:44 - Feat.: - Title: Čínsky prezident podporil investície čínskych firiem na Slovensku 02 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 03 - Modified: 2024-10-29 18:52:21 - Feat.: - Title: Gazprom oznámil zvýšenie objemu investícii, zlepšil sa export aj domáce dodávky plynu 04 - Modified: 2024-10-29 08:56:16 - Feat.: - Title: Nemecko potrebuje štrukturálne reformy aj verejné investície, aby prekonalo recesiu, tvrdí Menový fond 05 - Modified: 2024-10-28 23:00:00 - Feat.: - Title: Dôvera je preč a to je drahé
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 08:50