Transformácia automotive segmentu na bezemisný pohon je neodvratnou métou ďalšieho desaťročia. Automobilky prichádzajú s novými elektromodelmi a avizujú znižovanie počtu spaľovacích motorov. Zatiaľ to však vyzerá, že pri esenciálnych súčiastkach do elektrických áut – batériách, sa bude Slovensko musieť spoľahnúť na import.
V súvislosti s megainvestíciou v tejto oblasti sa podľa informácií HN síce spomínal zámer Volkswagenu postaviť baterkáreň pri Šuranoch, to však zatienili výroky ministra hospodárstva Karla Hirmana. Ten totiž tvrdil, že by sme si takýto krok mali premyslieť, keďže pôjde o energeticky náročnú výrobu.
Na jeho slová v utorok reagoval aj šéf Zväzu automobilového priemyslu Alexander Matušek. „Takéto vyjadrenia nepomáhajú situácii. Ak Slovensko bojuje o baterkáreň, tak si musí možno aj pán Hirman rozmyslieť, či ju chceme alebo nechceme. Ak si myslí, že nikto mimo Slovenska nečíta vyjadrenia predstaviteľov, ktoré im práve napadli, tak sa veľmi mýli,“ vyjadril sa Matušek na stretnutí s médiami.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 62% na dočítanie.
Zostáva vám 62% na dočítanie.