StoryEditor

Slovensko je automobilová veľmoc, kde si ľudia e-autá nemôžu dovoliť. Na jedno šetríme až štyri roky

16.04.2023, 00:00
  • Európsky podiel predajov elektromobilov na celkovom trhu je 13 percent. 
  • V Nemecku je to dokonca trikrát viac, vo Švédsku je to takmer päťnásobok. 
  • Priemer ťahá nadol stredná a východná Európa, pričom Slovensko najviac.
  • V registráciách batériových vozidiel sme totiž beznádejne poslední, a to aj za Bulharskom či Rumunskom. 
  • Dôvodom je nízka kúpna sila, ako aj neschopnosť nafukovať predaje pomocou dotácií.   

Spaľováky pomaly, ale isto končia a kurz smerom k elektromobilite je jasne daný. Emisné limity sa počas nasledujúcej dekády postarajú o postupné vytlačenie klasických pohonov zo showroomov predajcov a zákazníci verní benzínu a nafte budú mať čoraz menej na výber. Trend je jasný a prejavuje sa už dnes.

Podľa dát JATO Dynamics sa totiž len vo februári v Únii predalo vyše 118-tisíc kusov čistých elektromobilov s trhovým podielom presahujúcim 13 percent. To je však priemer, a zatiaľ čo sa elektromobily na celkových predajoch najmä na západných a severských trhoch podieľali v desiatkach percent, na Slovensku ideme úplne proti prúdu.

Automobilová veľmoc, ktorá s prehľadom vyrába najviac áut na obyvateľa a získava investície do výroby elektromobilov jednu za druhou, obsadila s prehľadom poslednú priečku. Trhový podiel e-vozidiel na celkových predajoch bol u nás totiž podľa najnovších dát Európskej asociácie výrobcov automobilov ACEA definitívne najnižší, a to na úrovni 3,7 percenta. Dôvod je podľa asociácie jasný – zarábame málo

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 78% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-03-29 15:12:22 - Feat.: 1 - Title: Oberie Brusel koncom spaľovákov Slovákov o prácu? Dopadneme zle, no len ak neurobíme nič 02 - Modified: 2023-04-02 06:12:29 - Feat.: 1 - Title: Investícia za 50 miliónov zamrzla, stojíme pred otázkou života a smrti, hovorí pre HN riaditeľ spoločnosti 03 - Modified: 2023-04-18 09:36:12 - Feat.: 1 - Title: Žiadna spiatočka či vtip. Riskujeme, že elektrina bude na prídel, varuje pre HN šéf veľkej distribučky 04 - Modified: 2023-03-26 17:46:51 - Feat.: 1 - Title: Spaľováky Brusel najprv „zarezal“, teraz im dáva druhú šancu. Tankovanie sa však poriadne predraží 05 - Modified: 2023-03-24 09:42:37 - Feat.: 1 - Title: Náš Volkswagen ťaží z čínskeho aj amerického hladu po luxuse. Fabrika hlási jeden z najziskovejších rokov 06 - Modified: 2023-03-24 08:13:45 - Feat.: 1 - Title: Bratislavský Volkswagen sa osvedčil. Stuttgart k nám posiela svoju vlajkovú loď
01 - Modified: 2024-10-04 12:55:45 - Feat.: - Title: Recipročné opatrenia Číny môžu ohroziť export automobilov, tvrdí Slovenská asociácia pre elektromobilitu 02 - Modified: 2024-10-04 12:19:20 - Feat.: - Title: Prehlasovali nás. Únia prijala kladivo na čínske e-autá, odvetný krok zabolí najmä náš Volkswagen a Jaguar 03 - Modified: 2024-10-01 22:00:00 - Feat.: - Title: Najväčšiu hrozbu zažehnali, po vládnom balíčku však skončia v mínuse. Ambulancie ukončili rokovania o zmluvách 04 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: ANALÝZA: Kto môže za pád Volkswagenu? 05 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. október 2024 22:31