Výkonný riaditeľ Hondy Toshihiro Mibe konštatoval, že bol nemilo prekvapený tým, čo videl na poslednej automobilovej výstave v Šanghaji. „Premýšľame, ako vzdorovať. Ak sa tak nestane, túto súťaž prehráme.“. FOTO: Profimedia
StoryEditor

Prevalcujú ich? V Číne rastie sila, ktorá desí svetové automobilky, najtvrdšiu ranu dostane Slovensko

20.07.2023, 00:00
  • Svetový automotive sa naplno obáva rastúcej konkurencie v Číne. 
  • Otvorene o tom hovoria aj šéfovia najväčších renomovaných automobiliek.
  • Niektorí navrhujú chrániť trh clami, iní sa obávajú odpovede. 
  • Čína má totiž eso v rukáve v podobe batérií. 
  • Jej rast na poli globálneho automotive má najviac cítiť Slovensko. 
  • Už o pár rokov tak môže prísť o miliardy eur. 

Niektorí sa ich boja, iní navrhujú reštrikcie, ďalším nedá spať. Európski kapitáni automotive vidia v priamom prenose rastúce rozmery čínskeho draka do obludných rozmerov a s obavami čakajú, či ich pohltí. 

Rast čínskej konkurencie je už roky mimoriadne citeľný na Západe, no vidieť ho už môžeme v priamom prenose aj my. Len nedávno bol totiž predstavený nádejný elektrický bestseller MG4, ktorý v recenziách zožal množstvo chvály a plusom je aj jeho prívetivá cenovka začínajúca pod 33 tisíckami eur.

VIDEO: Takto to vyzeralo na poslednej automobilovej výstave v Šanghaji:

O úspechu značky hovorí fakt, že sa v Británii v prvom kvartáli toto auto stalo najlepšie predávaným elektromobilom a už v tomto roku majú z jeho portfólia aj na Slovensko prísť ďalšie tri batériové modely. 

Netrvalo dlho a v showroomoch sa po MG4 objavila ďalšia novinka. Prémiové elektrické SUV Dongfeng Voyah taktiež zažiarilo. Vyzdvihnutý bol dizajn, komfort, bezpečnostné prvky, motorizácia aj dojazd. 

Čína na naše trhy bezpochyby preniká. A to v situácii, keď sa koncern Volkswagen, ktorý sa s Toyotou pravidelne predbieha o top globálneho výrobcu, mimoriadne trápi s predajom elektromobilov.

Objednávky privátnych zákazníkov v prípade celého radu elektromobilov ID majú byť výrazne pod ročným cieľom a automobilka priznáva, že naráža na všeobecnú neochotu kupovať elektromobily. „Súčasný dopyt je takmer 30 percent pod pôvodne plánovanými číslami výroby,“ uviedol pre noviny Nordwest-Zei...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-21 22:18:29 - Feat.: 1 - Title: České vlaky sa k nám skutočne boja jazdiť, stav železníc je naozaj katastrofálny (veľký rozhovor s expertom) 02 - Modified: 2023-07-17 18:54:50 - Feat.: 1 - Title: Výrobcovia čipov v USA vyzvali vládu, aby ďalej neobmedzovala predaj do Číny. Biden je proti 03 - Modified: 2023-07-17 06:55:01 - Feat.: 1 - Title: Trh s energiami je pokazený od základu. Ak neurobíme zmeny, bude to viesť k rozpadu Únie, tvrdí šéf OFZ 04 - Modified: 2023-07-14 14:59:20 - Feat.: 1 - Title: Žilinská Kia vymenila Rusko za Britániu či Poľsko. No aj ona teraz stojí pred čínskou hrozbou 05 - Modified: 2023-07-13 07:50:32 - Feat.: 1 - Title: Čoraz viac odvetví prepúšťa. Pokles zamestnanosti najviac atakuje zamestnancov v službách
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 02 - Modified: 2024-11-04 19:07:44 - Feat.: - Title: Investícia spoločnosti Gotion bude jedným z prelomových momentov nášho vzťahu s Činou, tvrdí Fico 03 - Modified: 2024-11-04 16:30:00 - Feat.: - Title: Strategické partnerstvo s Čínou: Prečo až teraz? (komentár) 04 - Modified: 2024-11-04 15:18:20 - Feat.: - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Harrisová a Trump, dvaja nezmieriteľní. Kam povedie Ameriku nový prezident? 05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 08:30