Výkonný riaditeľ Hondy Toshihiro Mibe konštatoval, že bol nemilo prekvapený tým, čo videl na poslednej automobilovej výstave v Šanghaji. „Premýšľame, ako vzdorovať. Ak sa tak nestane, túto súťaž prehráme.“. FOTO: Profimedia
Svetový automotive sa naplno obáva rastúcej konkurencie v Číne.
Otvorene o tom hovoria aj šéfovia najväčších renomovaných automobiliek.
Niektorí navrhujú chrániť trh clami, iní sa obávajú odpovede.
Čína má totiž eso v rukáve v podobe batérií.
Jej rast na poli globálneho automotive má najviac cítiť Slovensko.
Už o pár rokov tak môže prísť o miliardy eur.
Niektorí sa ich boja, iní navrhujú reštrikcie, ďalším nedá spať. Európski kapitáni automotive vidia v priamom prenose rastúce rozmery čínskeho draka do obludných rozmerov a s obavami čakajú, či ich pohltí.
Rast čínskej konkurencie je už roky mimoriadne citeľný na Západe, no vidieť ho už môžeme v priamom prenose aj my. Len nedávno bol totiž predstavený nádejný elektrický bestseller MG4, ktorý v recenziách zožal množstvo chvály a plusom je aj jeho prívetivá cenovka začínajúca pod 33 tisíckami eur.
VIDEO: Takto to vyzeralo na poslednej automobilovej výstave v Šanghaji:
O úspechu značky hovorí fakt, že sa v Británii v prvom kvartáli toto auto stalo najlepšie predávaným elektromobilom a už v tomto roku majú z jeho portfólia aj na Slovensko prísť ďalšie tri batériové modely.
Netrvalo dlho a v showroomoch sa po MG4 objavila ďalšia novinka. Prémiové elektrické SUV Dongfeng Voyah taktiež zažiarilo. Vyzdvihnutý bol dizajn, komfort, bezpečnostné prvky, motorizácia aj dojazd.
Čína na naše trhy bezpochyby preniká. A to v situácii, keď sa koncern Volkswagen, ktorý sa s Toyotou pravidelne predbieha o top globálneho výrobcu, mimoriadne trápi s predajom elektromobilov.
Objednávky privátnych zákazníkov v prípade celého radu elektromobilov ID majú byť výrazne pod ročným cieľom a automobilka priznáva, že naráža na všeobecnú neochotu kupovať elektromobily. „Súčasný dopyt je takmer 30 percent pod pôvodne plánovanými číslami výroby,“ uviedol pre noviny Nordwest-Zei...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov. Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-21 22:18:29 - Feat.: 1 - Title: České vlaky sa k nám skutočne boja jazdiť, stav železníc je naozaj katastrofálny (veľký rozhovor s expertom)
02 - Modified: 2023-07-17 18:54:50 - Feat.: 1 - Title: Výrobcovia čipov v USA vyzvali vládu, aby ďalej neobmedzovala predaj do Číny. Biden je proti
03 - Modified: 2023-07-17 06:55:01 - Feat.: 1 - Title: Trh s energiami je pokazený od základu. Ak neurobíme zmeny, bude to viesť k rozpadu Únie, tvrdí šéf OFZ
04 - Modified: 2023-07-14 14:59:20 - Feat.: 1 - Title: Žilinská Kia vymenila Rusko za Britániu či Poľsko. No aj ona teraz stojí pred čínskou hrozbou
05 - Modified: 2023-07-13 07:50:32 - Feat.: 1 - Title: Čoraz viac odvetví prepúšťa. Pokles zamestnanosti najviac atakuje zamestnancov v službách
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA
02 - Modified: 2024-11-04 19:07:44 - Feat.: - Title: Investícia spoločnosti Gotion bude jedným z prelomových momentov nášho vzťahu s Činou, tvrdí Fico
03 - Modified: 2024-11-04 16:30:00 - Feat.: - Title: Strategické partnerstvo s Čínou: Prečo až teraz? (komentár)
04 - Modified: 2024-11-04 15:18:20 - Feat.: - Title: VEĽKÁ ANALÝZA: Harrisová a Trump, dvaja nezmieriteľní. Kam povedie Ameriku nový prezident?
05 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil