Podarilo sa vám ukončiť investíciu do výskumno-vývojového centra za 20 miliónov eur, ktoré na Kysuciach zamestná celkovo 500 vysokokvalifikovaných špecialistov. Čo bude ich úloha a akú výhodu takáto prevádzka vášmu závodu prináša?
V našom R&D centre vyvíjame predovšetkým produkty pre oblasti elektromobility, ale aj podvozkových systémov s vysokým stupňom autonómneho riadenia. Naši špecialisti sa zameriavajú na vývoj pohonných jednotiek pre hybridné a elektrické vozidlá s cieľom dosiahnuť udržateľnú mobilitu v budúcnosti. Výhoda takejto prevádzky je dvojaká. Po prvé, umožňuje nám byť na čele inovácií a držať krok s trendmi v odvetví. Po druhé, integrácia centra v rámci nášho podniku nám umožňuje úzku spoluprácu a bezproblémovú industrializáciu produktov, čo vedie k ich rýchlejšiemu uvedeniu na trh vo vysokej kvalite.
Naše výskumné a vývojové centrum tvoria nielen novovybudované moderné kancelárie vyhovujúce najnovším trendom flexibilnej a digitálnej spolupráce, ale aj rozsiahle priestory na testovanie produktov, ktoré sú vybavené najmodernejšími technológiami, meracími systémami a laboratóriami. Pohonné jednotky do elektromobilov sú čím ďalej, tým komplikovanejšie a komplexnejšie. Náš vývoj systémových návrhov riešime z hľadiska mechaniky, elektroniky, hardvéru aj softvéru. Následne robíme simulácie a testujeme ich podľa konkrétnych požiadaviek medzinárodných zákazníkov z automobilového priemyslu.
Nie je žiadnym tajomstvom, že materské firmy si všeobecne chcú ponechať takéto prevádzky s pridanou hodnotou doma. Prečo nakoniec vzniklo toto strategické centrum na Slovensku?
Spoločnosť Schaeffler strategicky rastie a transformuje sa na kľúčového dodávateľa pre sektor elektromobility v automobilovom priemysle. Táto strategická expanzia sa netýka len Slovenska, ale má presah aj do ďalších krajín, v ktorých pôsobíme. K rozhodnutiu zriadiť výskumné a vývojové centrum na Slovensku viedlo niekoľko faktorov. My sme už v minulosti pracovali na niektorých jednoduchších projektoch, testovali sme a mali takisto skúsenosti aj s predvývojom, čo bola určite rozhodujúca záležitosť. Jednoducho to zázemie, ktoré tu máme, blízkosť univerzít a ďalšie faktory nakoniec presvedčili kolegov, že ďalší logický krok rozvoja našej spoločnosti na Kysuciach má smerovať do oblasti vysokej pridanej hodnoty, teda do výskumu a vývoja.
Dnes vyvíjame napríklad elektrickú nápravu dva v jednom, ktorá kombinuje prevodovku a elektromotor d...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-07-20 07:40:28 - Feat.: 1 - Title: Prevalcujú ich? V Číne rastie sila, ktorá desí svetové automobilky, najtvrdšiu ranu dostane Slovensko
02 - Modified: 2023-07-13 17:30:00 - Feat.: 1 - Title: Investičné zázraky aj faily Matoviča a Hegera: máme Volvo, Bosch je neistý a Aeromobil dolietal
03 - Modified: 2023-07-11 05:54:57 - Feat.: 1 - Title: Postrach Bruselu ožíva, z Oravy pomaly uniká uhlík. Ak nenájdeme záplatu, môžeme prísť o top priemysel
04 - Modified: 2023-07-08 21:01:31 - Feat.: 1 - Title: Šéf Renaultu varuje pred čínskou búrkou. Môže to prísť cez noc, nedáva mi to spávať, priznal
05 - Modified: 2023-06-29 14:17:10 - Feat.: 1 - Title: Elektromobilita priniesla na Kysuce veľkú otočku. Top zamestnávateľ hlási po úbytku ľudí opäť nábory
06 - Modified: 2023-06-18 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Šéf top železničného podniku: Máme tu bermudský trojuholník. Českí rušňovodiči sa sem naozaj boja chodiť
01 - Modified: 2025-03-23 14:49:36 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Slovenských strojárov ťahá vpred masívne zbrojenie. Od nášho suseda dostali miliónový kontrakt
02 - Modified: 2025-03-20 11:34:50 - Feat.: - Title: Fico dorazil do Bruselu. Politickí lídri chcú odvrátiť čierny scenár pre naše najväčšie podniky
03 - Modified: 2025-03-21 11:13:52 - Feat.: - Title: Trumpova vláda robí kroky, ktoré môžu smerovať k predaju Steelky Japoncom
04 - Modified: 2025-03-19 05:45:34 - Feat.: - Title: Vláda sa na výjazdovom rokovaní bude venovať regiónu Kysuce
05 - Modified: 2025-03-18 17:11:10 - Feat.: - Title: Fico mieri do Bruselu prerokovať plán na pomoc priemyslu. Bez reformy trhu skončíme opäť v strate, tvrdí Soták