Rok 2018 bol z hľadiska výstavby diaľnic v histórii Slovenska čiernym.
Politici v tomto roku nestrihali pásku na žiadnom úseku. V ďalšom období zachraňovalo PR vládnucim stranám dokončovanie obchvatu Bratislavy, ktorý počet odovzdaných kilometrov nafúkol.
V roku 2020 sa tak sprejazdnilo takmer 40 kilometrov nových autostrád.
Prichádza však ďalší útlm. Kým vlani sa podarilo sprejazdniť aspoň veľkú časť 13-kilometrovej rýchlocesty pri Lučenci, tento rok je číslo nových kilometrov skromnejšie, diaľničiari odovzdávali len štvrokilometrový úsek obchvatu Prešova. Hoci bolo ešte v pláne strihanie pásky na obchádzke Tvrdošína na Orave, z pomalého postupu prác bolo jasné, že k tomu v roku 2023 nakoniec nedôjde.
Obdobie sucha
Tento päťapolkilometrový úsek v polovičnom profile, teda len v dvoch pruhoch, plánuje štát otvárať práve v budúcom roku a bude jediným prírastkom diaľničnej siete. Teda okrem asi kilometer dlhého privádzača D3 pri Kysuckom Novom Meste, ktorý sa mal otvárať tiež v tomto roku. V tomto prípade však nejde o diaľničné kilometre v klasickom ponímaní, len o napojenie budúcej diaľnice na okolitú infraštruktúru a hlavne na miestnu kľúčovú fabriku spoločnosti Schaeffler. Ale vráťme sa na Oravu.
Tento kúsok budúcej autostrády mal svoje problémy už pri tendrovaní, ktoré sa natiahlo na tri a pol roka. Rýchlostná cesta sa ta...
Zostáva vám 85% na dočítanie.