Priestory v okolí žilinskej vlakovej stanice nepatria k najkrajším častiam mesta. V posledných rokoch ich estetiku nabúravajú aj intenzívne stavebné práce na trati, ktoré sa nedávno preniesli aj na autobusku.
Neďaleko terasy bufetu Slimák, ktorý sa od čias socializmu pravdepodobne veľmi nezmenil, sa pri plote autobusovej stanice rozprávajú dvaja miestni. Kritizujú, že mohli zastávku urobiť celú nanovo a nie ju len „plátať“.
„Za Slotu boli peniaze,“ tvrdí jeden z nich. „No aj sa kradlo,“ oponuje druhý. Staré piliere nástupíšť sú očistené od starej vrstvy farby a hrdze a na ich vrch je prizváraný nový komponent na ich predĺženie.
Robí sa aj na vozovke a čoskoro by mala prísť na rad aj budova na vybavenie dokladov a informácie. Celú akciu opráv zastrešuje pre súkromníka štát, robí sa v rámci viac než 300-miliónového projektu rekonštrukcie železničného uzla.
Cena je stále neznáma
Autobusová stanica patrí do portfólia miestneho podnikateľa Georgea Trabelssieho. Ten je známy svojimi biznisovými úspechmi najmä v období, keď mestu primátoroval bývalý šéf Slovenskej národnej strany Ján Slota.
Po tom, čo tu železnice vyhlásili masívnu modernizáciu, mesto si vyžiadalo, aby bolo jej súčasťou aj nové premostenie nad traťou, ktoré sa má napojiť na Ulicu 1. mája. Železnice do toho išli s tým, že ide o vyvolanú investíciu, ktorú zatiahnu samy, bez pomoci Bruselu. Tá však vyvolala domino efekt a pridali sa ďalšie výdavky.
Trabelssiemu sa totiž podarilo vydupať vynovenie svojej autobusky, keďže budúci most, ktorý má viesť cez koľaje, bude zasahovať aj do týchto pozemkov. So železnicami sa len pri odkúpení pozemkov dohodli na sume 1,2 milióna eur. Cenu samotnej rekonštrukcie železničiari zatiaľ nešpecifikovali, jej rozsah sa pritom už rysuje.
Zmluvný termín ...
Zostáva vám 85% na dočítanie.