Modernizácia železničného uzla v Žiline sa blíži k míľniku. Hotová však v tomto roku nebude. FOTO: HN/Peter Mayer
StoryEditor

Dôležitý dopravný uzol na severe mieri k míľniku. Kľúčový most však blokuje stanica miestneho podnikateľa

29.04.2024, 00:00
  • Železničiari v Žiline opravujú aj autobusovú stanicu miestneho podnikateľa.
  • Aká bude cena celého projektu, zatiaľ odmietli prezradiť. 
  • V tomto roku však na železničnej stanici dôjde ku kľúčovému posunu.
  • Vlaky budú v stanici zastavovať už na nových koľajach.

Priestory v okolí žilinskej vlakovej stanice nepatria k najkrajším častiam mesta. V posledných rokoch ich estetiku nabúravajú aj intenzívne stavebné práce na trati, ktoré sa nedávno preniesli aj na autobusku.

Neďaleko terasy bufetu Slimák, ktorý sa od čias socializmu pravdepodobne veľmi nezmenil, sa pri plote autobusovej stanice rozprávajú dvaja miestni. Kritizujú, že mohli zastávku urobiť celú nanovo a nie ju len „plátať“.

image

Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac

„Za Slotu boli peniaze,“ tvrdí jeden z nich. „No aj sa kradlo,“ oponuje druhý. Staré piliere nástupíšť sú očistené od starej vrstvy farby a hrdze a na ich vrch je prizváraný nový komponent na ich predĺženie.

Robí sa aj na vozovke a čoskoro by mala prísť na rad aj budova na vybavenie dokladov a informácie. Celú akciu opráv zastrešuje pre súkromníka štát, robí sa v rámci  viac než 300-miliónového projektu rekonštrukcie železničného uzla.

Cena je stále neznáma

Autobusová stanica patrí do portfólia miestneho podnikateľa Georgea Trabelssieho. Ten je známy svojimi biznisovými úspechmi najmä v období, keď mestu primátoroval bývalý šéf Slovenskej národnej strany Ján Slota. 

Po tom, čo tu železnice vyhlásili masívnu modernizáciu, mesto si vyžiadalo, aby bolo jej súčasťou aj nové premostenie nad traťou, ktoré sa má napojiť na Ulicu 1. mája. Železnice do toho išli s tým, že ide o vyvolanú investíciu, ktorú zatiahnu samy, bez pomoci Bruselu. Tá však vyvolala domino efekt a pridali sa ďalšie výdavky.

Trabelssiemu sa totiž podarilo vydupať vynovenie svojej autobusky, keďže budúci most, ktorý má viesť cez koľaje, bude zasahovať aj do týchto pozemkov. So železnicami sa len pri odkúpení pozemkov dohodli na sume 1,2 milióna eur. Cenu samotnej rekonštrukcie železničiari zatiaľ nešpecifikovali, jej rozsah sa pritom už rysuje.

Zmluvný termín ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-24 09:26:34 - Feat.: 1 - Title: Strategických investícií pribudne. Parlament zmenil Rážov zákon, investorom budú aj energetické firmy 02 - Modified: 2024-04-11 22:12:57 - Feat.: 0 - Title: Do tratí pri Bratislave pôjdu milióny. Vlaky na východ ušetria minúty a bude ich viac 03 - Modified: 2024-04-04 08:04:27 - Feat.: 1 - Title: Po historickej strate rekordný zisk. Štátny kolos vďačí za slušný výsledok dvom okolnostiam
01 - Modified: 2024-11-01 03:29:17 - Feat.: - Title: Rýchlovlaky cez Strednú Áziu aj zbližovanie Uzbekov a Kazachov so Západom. Ako Hodvábna cesta vstáva z popola? 02 - Modified: 2024-11-01 07:39:34 - Feat.: - Title: Šéf RegioJetu Jančura o konci IC vlakov: Čakal som, že to takto dopadne. Za akých podmienok by sa vrátil? 03 - Modified: 2024-10-31 11:03:05 - Feat.: - Title: Železnice pridávajú spoje na nadchádzajúce sviatky. Pribudne 25 vlakov 04 - Modified: 2024-10-13 11:36:06 - Feat.: - Title: Železnice verzus diaľnice. Komu štát na budúci rok pošle viac peňazí a ktoré projekty dostanú prioritu? 05 - Modified: 2024-09-27 16:45:00 - Feat.: - Title: Železnice idú zahustiť vlaky medzi Bratislavou a Trnavou. Súťažil len známy hráč a cenu nafúkol na dvojnásobok
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
03. november 2024 14:21