Pre niektorých môže znieť 12-kilometrový tunel pri Bratislave skôr ako sci-fi. Ide však o úsek, ktorý reálne figuruje v diaľničných plánoch Slovenska. Tunel Karpaty by sa mal do masívu pri hlavnom meste zavŕtať v úrovni Rače a na západe vyústiť pri Marianke.
Kedy naň príde reálne rad, zatiaľ nie je známe. Zámer visí na stránke envirorezortu od roku 2016. Zelenú však stavba stále nedostala a nateraz sa úradníci z ministerstva Tomáša Tarabu vyrovnávajú s rozkladom od miestnych. Minister dopravy Jozef Ráž sa k stavbe vyjadril na sociálnej sieti. „Je to veľmi podstatná stavba, aj keď ťažko povedať, kedy sa nám ju podarí začať stavať,“ povedal s tým, že ju chcú zaradiť do zoznamu strategických investícií, pri ktorých sa procesy prípravy urýchlia.
„Napokon nie je vylúčené, že ak nám pánboh dá a budeme vo funkcii do konca volebného obdobia, tak so stavbou začneme,“ sľubuje hlava rezortu vo svojom príspevku „Krížom krážom s Jožom Rážom“.
Príklad z iných krajín
Najväčšou otázkou pri úseku bude financovanie. Pred rokom z toho dôvodu spochybnil projekt aj rezort financií. Posledný odhad hovoril, že megatunel by mal stáť 1,5 miliardy eur. V ďalších rokoch by pritom mal štát dávať len do stavby úseku D1 Turany – Hubová ročne štvrť miliardy eur.
Zostáva vám 61% na dočítanie.