StoryEditor

Žilinu čakajú čoskoro až tri e-modely zo Soulu. Kórejci chcú, aby elektroautá tvorili polovicu ich predajov

22.05.2024, 00:00
  • Už v budúcom roku majú prísť do jedinej európskej fabriky Kie v Žiline až tri ťažiskové e-modely. 
  • Nadväzovať zrejme budú na odkaz dvoch karosárskych verzií Ceed a Sportage.
  • Na nové technológie musia reagovať aj kľúčoví dodávatelia. Príkladom je Mobis, ktorý na hornej Nitre investuje takmer dvesto miliónov eur.
  • Ďalším je Wia Slovakia, ktorý nedávno oznámil investíciu za takmer 60 miliónov. 
  • Dohromady títo dodávatelia u nás vytvoria viac ako 500 nových pracovných miest.

Kia má na Slovensku za sebou už takmer dve dekády nepretržitej výroby. Za ten čas sa u nás stihlo vystriedať viacero generácií a modernizácií jej modelov, no vždy išlo o dva nosné piliere. SUV vozidlo Sportage a malý mestský model Ceed vo viacerých karosárskych verziách, teda v prevedení hatchback, combi, ako crossover Xceed a Proceed. 

Nie je však žiadnym prekvapením, že matka v kórejskom Soule vrátane všetkých výrobných báz prechádza veľkou transformáciou a výsledkom na produkčných linkách majú byť nové elektromobily, ktoré postupne vytlačia všetky konvenčné či hybridné verzie vozidiel. 

image

Slabý odbyt elektromobilov zráža zisky automobiliek, najlepšie sa s ním vyrovnávajú dva nemecké koncerny

Aj vďaka čiastočne odhaleným plánom výrobcu už vieme, že pojmy ako Sportage či Ceed z výroby časom zmiznú. Nové elektromobily sa totiž budú volať zhodne, jediné, čo sa bude meniť, je číslo na konci názvu. Model Sportage tak vystrieda batériové SUV EV5 a Ceed malý mestský elektromobil EV2. 

Otázkou však bolo, či model EV2 bude zastupovať všetky karosárske verzie, alebo aj tie sa dočkajú samostatného názvu. Čiastočnú odpoveď priniesol kórejský výrobca, ktorý len nedávno predstavil model EV3, ktorý je v rámci malých mestských crossoverov nepochybne nástupcom populárneho modelu Xceed. 

Útočiť má aj na konkurenciu z Trnavy

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 74% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-20 21:28:33 - Feat.: 1 - Title: Je výhodnejšie nastúpiť po strednej škole do práce alebo študovať ďalej? Zisťovali sme za a proti 02 - Modified: 2024-05-20 18:28:22 - Feat.: 1 - Title: Loď, ktorá zničila most v Baltimore, konečne dvihla kotvy. Odťahujú ju do prístavu, posádka je stále na palube 03 - Modified: 2024-05-20 16:30:00 - Feat.: 1 - Title: Východ Slovenska potvrdzuje dominanciu na poli IT. Do Košíc majú namierené aj niektorí hráči z Bratislavy 04 - Modified: 2024-05-20 09:48:12 - Feat.: 1 - Title: Sny lídrov v Pekingu sa rúcajú. V stávke je osud miliónov Číňanov 05 - Modified: 2024-05-20 08:29:27 - Feat.: 0 - Title: Japonský ostrov duchov skrýva temnú históriu. Stihli tu natočiť Bondovku, turisti ho milujú, aj keď je opustený už 50 rokov 06 - Modified: 2024-05-19 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Top zamestnávateľ neplatí mzdy, skloňuje sa prepúšťanie. Fabriku na východe ťaží nová 10-miliónová pokuta 07 - Modified: 2024-05-19 12:10:19 - Feat.: 1 - Title: Čína začala antidumpingové vyšetrovanie na dovoz chemikálií z Európskej únie. Odborníci hovoria o odvete
01 - Modified: 2024-06-13 22:02:48 - Feat.: - Title: Brusel ukázal kladivo na čínske e-autá. Na boj s Pekingom môže tvrdo doplatiť aj náš Volkswagen a Jaguar 02 - Modified: 2024-06-13 22:00:00 - Feat.: - Title: Jana Počarovská: Uvedomila som si, že ľuďom môžem pomôcť tým, že sa im postarám o financie. Takýto franšízový koncept na Slovensku neexistuje a ani dlho nebude 03 - Modified: 2024-06-13 11:13:41 - Feat.: - Title: Pre slovenské firmy sme bránou do Nemecka, tvrdí pre HN Birgit Reiter-Braunwieser z Austrian Business Agency 04 - Modified: 2024-06-14 12:19:56 - Feat.: - Title: Z trpaslíka na veľmoc? Veterných vrtúľ má byť u nás viac ako v Maďarsku či Česku 05 - Modified: 2024-06-12 11:10:58 - Feat.: - Title: KOMENTÁR: EÚ ide rozpútať obchodnú vojnu s Čínou. Čo je jej jadrom?
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
15. jún 2024 06:31