StoryEditor

Volvo chcelo byť lídrom v elektromobilite, realita ho tlačí k otočke. Ako to ovplyvní košický závod?

31.07.2024, 00:00
  • Volvo bolo v plánoch pri prechode na elektromobilitu priekopníkom. 
  • Spaľovacích motorov sa plánovalo zbaviť už do konca dekády. 
  • Aktuálne má však najvyššie vedenie značky tento prísľub prehodnocovať. 
  • Otázne je, ako to ovplyvní historicky tretiu najvyššiu investíciu v histórii Slovenska, košické Volvo.  

Pred pár rokmi sa u časti automotive výrobcov rozbehli preteky o to, kto vyženie z výroby spaľovacie motory a namontuje do svojich vozidiel čo najviac batérií. Trend v celom segmente bol posilnený po kauze dieselgate aj po nastavení environmentálnych cieľov v Únii, ktoré počítajú s koncom spaľovákov už v roku 2035. 

Plánovaný koniec dieselu vo výrobe tak postupne ohlasovali výrobcovia ako Toyota, Subaru, Renault aj Audi. Švédske Volvo, ktoré má na východe Slovenska pri Košiciach rozostavanú fabriku, sa rozhodlo byť dokonca priekopníkom.

Posledné vozidlo s naftovým agregátom vyprodukovalo koncom minulého roka a pri prechode na čisto elektrický pohon stanovilo termín do roku 2030. 

image

Zistenie HN: Slovensko je v hre o šiestu automobilku

Marketingový riaditeľ Volva Björn Annwall plánovanú stratégiu potvrdil aj v minulom roku slovami, že o jej zavedení do praxe nie sú žiadne pochybnosti. Podľa neho značka „nepredá jediné vozidlo“, ktoré by nebolo plne elektrifikované po skončení tejto dekády.

Časy sa však dynamicky menia a pochybnosti zavládli už aj na najvyšších poschodiach automobilky. Vedenie má zvažovať zmenu stratégie, do popredia sa tlačia hybridy. Tie má švédsky výrobca v pláne vyrábať ešte nasledujúcu dekádu, teda až do roku hraničného termínu konca predaja spaľovacích motorov nastaveného Bruselom.

„Plánujeme naďalej investovať do rozvoja hybridných typov pohonov. Pôjde z našej strany o prechodný mostík pre zákazníkov, ktorí nie sú pripravení na prechod k výhradne elektrickému pohonu,“ uviedol výkonný riaditeľ značky Volvo Jim Rowan. 

Dopyt nepresvedčil, Švédov zaboleli clá

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 64% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-30 08:12:08 - Feat.: 1 - Title: Šéf európskej diplomacie tvrdí, že chce zlepšiť vzťahy s Vietnamom 02 - Modified: 2024-07-29 16:21:37 - Feat.: 1 - Title: Veľký čínsky automobilový hráč expanduje na východ. Otvorí tu svoj prvý závod v Európe, vyrábať má pre Muska 03 - Modified: 2024-07-29 13:17:29 - Feat.: 1 - Title: Slovensko sa v posledných rokoch prestalo približovať k priemeru EÚ 04 - Modified: 2024-07-29 08:08:34 - Feat.: 1 - Title: KOMENTÁR: Čo je soľou v rane stagnácie Nemecka 05 - Modified: 2024-07-28 12:39:27 - Feat.: 1 - Title: Taliansko podpísalo s Čínou memorandum o priemyselnej spolupráci. Meloniová poukázala na deficit 06 - Modified: 2024-07-26 09:43:40 - Feat.: 1 - Title: Luxusná automobilka výrazne znížila kvartálny zisk, môže za to slabý dopyt v Číne 07 - Modified: 2024-07-26 07:59:29 - Feat.: 1 - Title: Ceny priemyselných výrobcov boli v júni medziročne nižšie o viac ako deväť percent 08 - Modified: 2024-07-25 17:19:21 - Feat.: 1 - Title: Ruský dovoz decimuje európskych výrobcov hnojív. Duslo chce menej ľudí a obáva sa presunu časti výroby
01 - Modified: 2024-10-23 11:59:38 - Feat.: - Title: Nad tureckým pobrežím vztýčili slovenskú vlajku. Bratislavská firma naliala do fabriky desiatky miliónov 02 - Modified: 2024-10-22 22:00:00 - Feat.: - Title: Petr Fiala: Európa sa musí prebudiť, inak neprestane zaostávať 03 - Modified: 2024-10-22 07:34:44 - Feat.: - Title: Predaj nových áut v EÚ v septembri klesol, podiel hybridných vozidiel prekonal benzínové 04 - Modified: 2024-10-21 22:00:00 - Feat.: - Title: Quo vadis, krypto? 05 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. október 2024 04:37