Fabrika v Šamoríne obsluhujúca aj Ferrari krachuje. ILUSTRAČNÉ FOTO: Ferrari
StoryEditor

Po dvoch dekádach definitívny koniec. Juh Slovenska prichádza o firmu, ktorá dodávala komponenty do áut

12.02.2025, 15:46
  • Výrobca sofistikovaných antén pôsobiaci v Šamoríne po viac ako dvoch dekádach krachuje.
  • Spoločnosť Calearo sa ocitla aj so svojou matkou v problémoch po príchode pandémie. 
  • Odvtedy neustále kopila dlhy. 
  • Centrálu nakoniec kúpili Taliani, ktorí majú prevádzku aj v Bánovciach nad Bebravou. 
  • Lombardská skupina MTA domácu produkciu zachránila, slovenská báza už toľké šťastie nemala.

Automotive na Slovensku zamestnáva 160-tisíc ľudí. I keď sa môže zdať, že hlavným chlebodarcom sú štyria koncoví výrobcovia vozidiel, nie je to tak. Viac ako 130-tisíc miest u nás zabezpečuje bohatá dodávateľská sieť viac ako 350 firiem. 

V začiatkoch budovania tohto piliera na náš trh zavítal aj taliansky dodávateľ a líder v oblasti výroby antén Calearo. Subjekt v Šamoríne vybudoval prevádzku, ktorá sa špecializovala na dodávky pre výrobcov ako Fiat, PSA, Maserati, Audi či slávne Ferrari. 

image

Ekonomický chlad z Nemecka doľahol na Záhorie. V známej fabrike na tepelné čerpadlá hromadne prepúšťali

Firme sa v našej krajine dlhé roky darilo pri miliónových tržbách držať v miernom zisku. Situácia sa zmenila až s príchodom pandémie. S covidom začala mať nemalé problémy talianska matka a rovnako aj jej dcéra na južnom Slovensku. Vo výsledku tak bola fabrika podľa účtovnej závierky posledné štyri roky v strate a vygenerovala manko na úrovni 3,2 milióna eur. 

To už bolo neudržateľné. Dodávateľ sa preto dostal do bodu, keď v septembri minulého roka musel požiadať o oddlženie. Ozdravný proces však nezvládol a príbeh trvajúci viac ako dve dekády sa podľa najnovších informácií končí krachom. „Okresný súd Nitra vyhlasuje konkurz na majetok dlžníka Calearo Slovakia,“ píše sa v uznesení.

Prepúšťanie, dlhy a malá nádej na záchranu

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 70% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-12 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európske automobilky čaká rok plný skúšok a výziev. Čo sa zmení na trhu v roku 2025? 02 - Modified: 2025-02-09 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Slovensko čelí výzve. Jediné Trumpovo rozhodnutie ohrozí desiatky tisíc pracovných miest v kľúčovom sektore 03 - Modified: 2025-02-07 15:43:35 - Feat.: 1 - Title: Špičky Volkswagenu rozhodujú o budúcnosti ich modelov. Pozíciu Bratislavy zráža vládna konsolidácia 04 - Modified: 2025-02-07 13:05:26 - Feat.: 1 - Title: Eurokomisia by mohla zvážiť oslobodenie väčšiny európskych spoločností od uhlíkovej dane, vraví eurokomisár 05 - Modified: 2025-02-07 11:07:56 - Feat.: 1 - Title: Minuloročný vývoj priemyselnej produkcie bol podľa očakávaní. Situácia však ostáva volatilná, vraví analytik 06 - Modified: 2025-02-06 19:15:10 - Feat.: 1 - Title: Šéf Fordu sa obáva, že clá výrazne zasiahnu automobilový priemysel v USA
01 - Modified: 2025-07-11 22:04:43 - Feat.: - Title: Šéf Dusla pre HN: Krok štátu bol pre nás šok. Ak zlikvidujeme priemysel, z čoho zaplatíme školy či políciu? 02 - Modified: 2025-07-11 07:07:25 - Feat.: - Title: Ministerstvo zahraničných vecí USA začne hromadne prepúšťať zamestnancov. Súd uvoľnil cestu Trumpovým plánom 03 - Modified: 2025-07-10 15:03:53 - Feat.: - Title: Faktor Trump úraduje. Slovenský priemysel sa prepadol, výrobu áut už zasiahla prvá vlna amerických ciel 04 - Modified: 2025-07-10 06:24:48 - Feat.: - Title: V rámci zoštíhľovania vládnych úradov odíde z NASA vyše 2000 vysoko postavených zamestnancov, píše Politico 05 - Modified: 2025-07-08 20:42:49 - Feat.: - Title: Trump môže pokračovať v prepúšťaní zamestnancov ministerstiev, rozhodol súd. Nepotrebuje súhlas Kongresu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
13. júl 2025 09:48