Fabrika v Šamoríne obsluhujúca aj Ferrari krachuje. ILUSTRAČNÉ FOTO: Ferrari
StoryEditor

Po dvoch dekádach definitívny koniec. Juh Slovenska prichádza o firmu, ktorá dodávala komponenty do áut

12.02.2025, 15:46
  • Výrobca sofistikovaných antén pôsobiaci v Šamoríne po viac ako dvoch dekádach krachuje.
  • Spoločnosť Calearo sa ocitla aj so svojou matkou v problémoch po príchode pandémie. 
  • Odvtedy neustále kopila dlhy. 
  • Centrálu nakoniec kúpili Taliani, ktorí majú prevádzku aj v Bánovciach nad Bebravou. 
  • Lombardská skupina MTA domácu produkciu zachránila, slovenská báza už toľké šťastie nemala.
  • Viac ekonomického a politického spravodajstva nájdete na HNonline.sk.

Automotive na Slovensku zamestnáva 160-tisíc ľudí. I keď sa môže zdať, že hlavným chlebodarcom sú štyria koncoví výrobcovia vozidiel, nie je to tak. Viac ako 130-tisíc miest u nás zabezpečuje bohatá dodávateľská sieť viac ako 350 firiem. 

V začiatkoch budovania tohto piliera na náš trh zavítal aj taliansky dodávateľ a líder v oblasti výroby antén Calearo. Subjekt v Šamoríne vybudoval prevádzku, ktorá sa špecializovala na dodávky pre výrobcov ako Fiat, PSA, Maserati, Audi či slávne Ferrari. 

image

Ekonomický chlad z Nemecka doľahol na Záhorie. V známej fabrike na tepelné čerpadlá hromadne prepúšťali

Firme sa v našej krajine dlhé roky darilo pri miliónových tržbách držať v miernom zisku. Situácia sa zmenila až s príchodom pandémie. S covidom začala mať nemalé problémy talianska matka a rovnako aj jej dcéra na južnom Slovensku. Vo výsledku tak bola fabrika podľa účtovnej závierky posledné štyri roky v strate a vygenerovala manko na úrovni 3,2 milióna eur. 

To už bolo neudržateľné. Dodávateľ sa preto dostal do bodu, keď v septembri minulého roka musel požiadať o oddlženie. Ozdravný proces však nezvládol a príbeh trvajúci viac ako dve dekády sa podľa najnovších informácií končí krachom. „Okresný súd Nitra vyhlasuje konkurz na majetok dlžníka Calearo Slovakia,“ píše sa v uznesení.

Prepúšťanie, dlhy a malá nádej na záchranu

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 70% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-12 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Európske automobilky čaká rok plný skúšok a výziev. Čo sa zmení na trhu v roku 2025? 02 - Modified: 2025-02-09 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Slovensko čelí výzve. Jediné Trumpovo rozhodnutie ohrozí desiatky tisíc pracovných miest v kľúčovom sektore 03 - Modified: 2025-02-07 15:43:35 - Feat.: 1 - Title: Špičky Volkswagenu rozhodujú o budúcnosti ich modelov. Pozíciu Bratislavy zráža vládna konsolidácia 04 - Modified: 2025-02-07 13:05:26 - Feat.: 1 - Title: Eurokomisia by mohla zvážiť oslobodenie väčšiny európskych spoločností od uhlíkovej dane, vraví eurokomisár 05 - Modified: 2025-02-07 11:07:56 - Feat.: 1 - Title: Minuloročný vývoj priemyselnej produkcie bol podľa očakávaní. Situácia však ostáva volatilná, vraví analytik 06 - Modified: 2025-02-06 19:15:10 - Feat.: 1 - Title: Šéf Fordu sa obáva, že clá výrazne zasiahnu automobilový priemysel v USA
01 - Modified: 2025-03-26 08:12:05 - Feat.: - Title: Clá nás zasiahnu tam, kde to zabolí najviac. Katastrofa pre naše automobilky sa blíži 02 - Modified: 2025-03-25 13:00:00 - Feat.: - Title: Audi znova vynachádza volant. Môžete si ho vytvarovať tak, ako sami budete chcieť 03 - Modified: 2025-03-25 09:45:00 - Feat.: - Title: Výroba čínskeho elektromobilu zrejme zakotví v Španielsku. V hre bolo i Slovensko 04 - Modified: 2025-03-23 22:01:19 - Feat.: - Title: Pohroma pre Ferrari. Oboch pilotov diskvalifikovali 05 - Modified: 2025-03-23 07:00:00 - Feat.: - Title: Nechali ich mesiace jazdiť metrom. Telefóny Pixel tam plnili dôležité poslanie
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. marec 2025 20:07