StoryEditor

Šéf železníc Sako pre HN: Vlak pri moste Apollo by mohol zastavovať už v tomto roku. Stačí postaviť peróny

05.05.2025, 00:09

V rozhovore s riaditeľom Železníc Slovenskej republiky Alexandrom Sakom sa dozviete:

  • Koľko zamestnancov plánuje firma prepustiť v tomto roku a aké opatrenia sa ešte chystá zaviesť kvôli šetreniu. 
  • Či štát chce zatvoriť niektoré koľaje a na základe čoho sa o tom má rozhodnúť.
  • Ako bude vyzerať oprava Hlavnej stanice a ako sa stavia k otázke Filiálky. 
  • O možnej novej zastávke v „downtowne“, kde by mohol vlak zastavovať už čoskoro. 

Riaditeľom Železníc ste už viac než rok. Za ten čas ste sa mohli oboznámiť s ich fungovaním, ktoré kritici často označujú za neefektívne a zastarané. Vidím, že v rukách teraz držíte vypracovanú stratégiu. Aké sú teda vaše plány a čo by ste chceli vo firme meniť?

Je to zásadný materiál. Pri riadení tejto spoločnosti, ktorá je na Slovensku počtom pracovných miest najväčšia, sme sa dlhodobo nemali o čo oprieť pri plánovaní. Taká veľká spoločnosť sa nemôže riadiť len tak ad hoc z roka na rok. Nemá žiadny priestor na rozvoj a nevie sa korektne správať k partnerom v zahraničí. Európska únia, ktorej sme súčasťou, kladie na infraštruktúru určité nároky, ktoré sme v tejto stratégii pomenovali.

image

Menej problémových spomalení vlakov aj exodus zamestnancov. Železnice ukázali, aký bol pre ne minulý rok

Čo zatiaľ zo stratégie môžete prezradiť?

To, že sme zadefinovali veci, ktoré nás trápia, a vytvorili systém súborov a opatrení, ktorými sa budeme následne riadiť.

Napríklad?

Môj najväčší problém z pozície riaditeľa je, že tu máme obeh interných dokladov v papierovej forme, čo je v 21. storočí neobvyklé na to, že tu riadime 13-tisíc ľudí. Papiere prejdú cez desiatky ľudí, kým prídu na podpis ku mne ako k štatutárovi. Tento proces zdržuje všetko.

Chcem, aby bolo v roku 2025 všetko na vstupe skenované. Budeme pracovať s elektronickým podpisom tak, ako je to vo svete normálne. Tým aj v administratívnej časti vieme v procese ušetriť ľudí. Sú to často podporné sily, ktoré vytlačia niečo z mailu a potom to tu koluje v papierovej podobe.

V elektronickej forme vieme odsledovať, kde ten proces viazne, a vieme ho urýchliť alebo prípadne sankcionovať. Máme tu aj iniciatívu, takzvaný easy project, ktorý sa aktuálne zavádza.

O čo ide?

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 91% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-04-25 04:12:01 - Feat.: 1 - Title: Železničný megaprojekt pod Tatrami čoskoro uzavrie trať aj dôležitý cestný ťah. Karty zamiešal havarijný most 02 - Modified: 2025-04-24 14:13:39 - Feat.: 1 - Title: Pri Bratislave má vyrásť mesto veľké ako Zvolen či Michalovce. Štát dal megaprojektu aktuálne zelenú 03 - Modified: 2025-04-22 10:09:06 - Feat.: 1 - Title: Šéf Metransu pre HN: Cesta z Bratislavy do Dunajskej Stredy trvá aj päť hodín. Niektoré osobáky jazdia prázdne
01 - Modified: 2025-05-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Neurológ: Úspech a dôvod našej existencie je založený na genetickej odlišnosti, sme optimálne diverzifikovaní 02 - Modified: 2025-05-16 22:00:00 - Feat.: - Title: IT manažér Karol Horský: Informačné technológie nie sú mužskou doménou, v oblasti AI som však skeptik 03 - Modified: 2025-05-16 17:15:00 - Feat.: - Title: Za blackoutom v Španielsku môžu byť tri veci, hovorí pre HN exminister hospodárstva. Slovákom hrozí pasca 04 - Modified: 2025-05-15 09:30:00 - Feat.: - Title: Viedenská advokátka pre HN: Najťažšie vždy bolo otvoriť si účet v rakúskych bankách. Veľmi si to tam chránia 05 - Modified: 2025-05-14 12:42:11 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Sako končí na pozícii šéfa železníc. Nahradí ho Rážova pravá ruka známa v biznise
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
20. máj 2025 11:04