Riaditeľom Železníc ste už viac než rok. Za ten čas ste sa mohli oboznámiť s ich fungovaním, ktoré kritici často označujú za neefektívne a zastarané. Vidím, že v rukách teraz držíte vypracovanú stratégiu. Aké sú teda vaše plány a čo by ste chceli vo firme meniť?
Je to zásadný materiál. Pri riadení tejto spoločnosti, ktorá je na Slovensku počtom pracovných miest najväčšia, sme sa dlhodobo nemali o čo oprieť pri plánovaní. Taká veľká spoločnosť sa nemôže riadiť len tak ad hoc z roka na rok. Nemá žiadny priestor na rozvoj a nevie sa korektne správať k partnerom v zahraničí. Európska únia, ktorej sme súčasťou, kladie na infraštruktúru určité nároky, ktoré sme v tejto stratégii pomenovali.
Čo zatiaľ zo stratégie môžete prezradiť?
To, že sme zadefinovali veci, ktoré nás trápia, a vytvorili systém súborov a opatrení, ktorými sa budeme následne riadiť.
Napríklad?
Môj najväčší problém z pozície riaditeľa je, že tu máme obeh interných dokladov v papierovej forme, čo je v 21. storočí neobvyklé na to, že tu riadime 13-tisíc ľudí. Papiere prejdú cez desiatky ľudí, kým prídu na podpis ku mne ako k štatutárovi. Tento proces zdržuje všetko.
Chcem, aby bolo v roku 2025 všetko na vstupe skenované. Budeme pracovať s elektronickým podpisom tak, ako je to vo svete normálne. Tým aj v administratívnej časti vieme v procese ušetriť ľudí. Sú to často podporné sily, ktoré vytlačia niečo z mailu a potom to tu koluje v papierovej podobe.
V elektronickej forme vieme odsledovať, kde ten proces viazne, a vieme ho urýchliť alebo prípadne sankcionovať. Máme tu aj iniciatívu, takzvaný easy project, ktorý sa aktuálne zavádza.
O čo ide?
Zostáva vám 91% na dočítanie.