Nič sme takto draho nekúpili, vravel pred vyše dekádou finančník Jaroslav Haščák o Mecome. FOTO: TASR/M. Baumann
StoryEditor

Najhorší biznis Penty pod rukami Američanov prekvitá. Haščák ho preklínal, minulý rok dosiahol rekordný zisk

28.08.2025, 00:00
  • Finančník Jaroslav Haščák sa pred rokmi nechal počuť, že preklína deň, keď vstúpil do biznisu s mäsom. 
  • Mecom mu urobil obrovský škrt cez rozpočet a netajil sa tým, že ho predá. 
  • Dnes spoločnosť zarába ako nikdy a jej americko-čínska matka očakáva ďalší rast. 

Počiatočný plán Penty bol jasný. Investovať v Humennom od 700 miliónov slovenských korún až po jednu miliardu, rozšíriť zamestnaneckú bázu o ďalších 400 ľudí a po posilnení konkurencieschopnosti ďalej rásť.

„Kúpa Mecomu je pre nás výzvou na ďalšiu expanziu v strednej Európe, najmä v krajinách Vyšehradskej štvorky,“ hovoril začiatkom roka 2008 dnes už bývalý investičný riaditeľ Penta Investments Eduard Maták. Spoločnosť mu robil vtedajší partner Penty Jozef Špirko. 

image

Šéf Taurisu pre HN: Ak v reťazci kúpite kilo za sedem eur, tak vám na mieste prisahám, že to nie je Nitran

Plány boli veľkolepé a Penta mierila ešte vyššie. Práve Špirko sa mal zaoberať majetkovou konsolidáciou a optimalizáciou nákladov vo vtedajšej najväčšej spoločnosti pôsobiacej v mäsiarenskom biznise na Slovensku. O kúpu mali mimochodom v tom čase záujem aj investori z Dánska.

Penta však vyhrala a už čoskoro svoj úspech oľutovala.

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 77% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-08-25 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Automobilky platia aj mesiac po dohode s Trumpom vysoké clá. Kto brzdí Šefčovičom vyjednanú dohodu? 02 - Modified: 2025-08-28 10:51:54 - Feat.: 1 - Title: Prepočítali sa? Dohoda s Trumpom tlačí vlastníka košickej huty do veľkých strát 03 - Modified: 2025-08-22 10:38:20 - Feat.: 1 - Title: Výrobca ferozliatin potvrdzuje: kríza v segmente nekončí, za stav je zodpovedný aj štát 04 - Modified: 2025-08-22 10:39:13 - Feat.: 1 - Title: Automotive kríza dohnala kľúčového dodávateľa k radikálnym škrtom, dotkol sa stoviek ľudí 05 - Modified: 2025-08-18 15:21:22 - Feat.: 1 - Title: Priemysel ťahá nadol už aj automotive a Soták sa pýta: Komu budú elektrárne predávať, keď fabriky zastanú? 06 - Modified: 2025-08-18 08:18:10 - Feat.: 1 - Title: Priemysel nedokáže naoko prikrášliť už ani automotive. Má za sebou tretí prepad za sebou 07 - Modified: 2025-08-18 07:20:08 - Feat.: 1 - Title: Slovenskí zlievari v Kanade unikli Trumpovým clám. Zachránil ich hlad dvoch amerických odvetví 08 - Modified: 2025-08-14 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Multimiliónová firma odíde z Podpoľania. Čo stojí za jej koncom a prečo nie je dôvod na paniku? (Brífing HN) 09 - Modified: 2025-08-14 06:01:08 - Feat.: 1 - Title: Expert pre HN: Aj bez ciel je konkurencieschopnosť priemyslu žalostná. Porážajú nás aj Španieli a Portugalci 10 - Modified: 2025-08-12 17:15:00 - Feat.: 1 - Title: Zamestnávajú viac ako trnavská automobilka, no zatvárajú fabriku. Čo stojí za ústupom Nemcov z Detvy?
01 - Modified: 2025-12-20 14:30:00 - Feat.: - Title: Investičná múdrosť pre neskúsených: Nikto nevie, kto vyhrá o 20 rokov, preto stavte na diverzifikáciu 02 - Modified: 2025-12-17 05:35:31 - Feat.: - Title: Správcovia úspor v druhom pilieri zvažujú, že využijú Tomášovu novinku. V hre sú štyri vládne projekty 03 - Modified: 2025-12-16 16:19:06 - Feat.: - Title: Bratislavské letisko priťahuje miliónové investície. V jeho blízkosti chce byť Pošta aj súkromní investori 04 - Modified: 2025-12-14 23:00:00 - Feat.: - Title: Európa potrebuje viac batériových úložísk 05 - Modified: 2025-12-10 15:30:00 - Feat.: - Title: Investičná skupina obmedzuje prílev kapitálu do fondu, plánuje spustiť nový produkt v roku 2026
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. december 2025 19:21