Výrobcovia vozidiel zvádzajú tvrdý boj s cenami vstupných surovín. Tie rastú o desiatky až stovky percent a analytici sa zhodujú, že vykompenzovať ich budú musieť kupujúci.
Dacia Sandero, Hyundai i10, Kia Picanto či Fiat Panda. To sú z mála príkladov áut, ktoré je stále možné kúpiť nové za cenu do 10-tisíc eur. Éra lacných vozidiel sa však podľa analytikov končí. Dokazuje to aj fakt, že pod touto hranicou už nie sú ani kedysi lacnejšie modely ako Opel Corsa, Renault Clio či bezkonkurenčne najpredávanejšie vozidlo na našom trhu – Škoda Fabia. Tá ešte pred siedmimi rokmi začínala s cenou pod deväťtisíc eur. Najnovšia verzia však už atakuje 12-tisíc.
Cena vozidiel nezadržateľne rastie. Podľa dodávateľskej a analytickej spoločnosti Jato Dynamics za necelé dve desaťročia o 60 percent. Lídri európskeho automotive, akými sú Herbert Diess z Volkswagenu či Carlos Tavares z PSA, neskrývajú, že je potrebné pripraviť sa na ďalšie zdražovanie.
HN sa preto pozreli na kľúčové materiály, bez ktorých sa naše vozidlá nepohnú a p...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-30 18:29:22 - Feat.: - Title: Najväčší prepad za vyše štyri roky. Očakávaná výroba áut na Slovensku zažíva extrémny útlm
02 - Modified: 2024-10-18 13:08:17 - Feat.: - Title: V Taliansku štrajkujú zamestnanci automobilového priemyslu
03 - Modified: 2024-09-26 13:46:00 - Feat.: - Title: Odborári nemeckého Volkswagenu hrozia štrajkom. Firma bojuje s problémami, no oni chcú vyššie platy
04 - Modified: 2024-09-24 17:08:11 - Feat.: - Title: Začínajú v predstihu. Odbory v nemeckom Volkswagene žiadajú garanciu pracovných miest a vyššie mzdy
05 - Modified: 2024-09-16 10:29:47 - Feat.: - Title: Volkswagen si môže odložiť až štyri miliardy eur na zníženie výrobnej kapacity