StoryEditor

Silná éra dodávateľov sa končí. Aj pre e-autá

26.08.2019, 00:00
Podmienky na trhu sa zhoršujú. K nástupu elektromobility sa pridáva aj spomaľovanie globálnej ekonomiky.

Štyri výrobné značky, ktoré zabezpečili našej krajine štatút automobilového kráľovstva, pozná takmer každý. V prípade spoločností, na ktorých celý automobilový priemysel stojí a bez ktorých by z výrobných liniek nezišlo ani jedno auto, je to inak. Názvy ako Schaeffler, Roechling, Brose, Miba, Leoni, Faurecia, Hella, Magna, Kamax, Mobis, Pankl poznajú zväčša len zainteresovaní. Pritom sú to celosvetoví subdodávatelia automotive segmentu, ktorí pôsobia aj na Slovensku, a kumulatívne zamestnávajú desaťtisíce ľudí.


Ich budúcnosť je po dekáde neustáleho rastu neistá. Analytici totiž celému segmentu predpovedajú ťažké časy. „Na automobilový priemysel dolieha spomalenie a tiež nižší dopyt po automobiloch, stupňujúce sa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-04 23:00:00 - Feat.: - Title: Top model z Bruselu mieri namiesto Bratislavy do Mexika. Výhodou sú nižšie výrobné náklady aj blízkosť USA 02 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou 03 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť 04 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu 05 - Modified: 2024-09-27 09:21:48 - Feat.: - Title: Náš Jaguar má problémy s výrobou. Dôvodom je udalosť vo Švajčiarsku
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
05. november 2024 09:03