StoryEditor

Silná éra dodávateľov sa končí. Aj pre e-autá

26.08.2019, 00:00
Podmienky na trhu sa zhoršujú. K nástupu elektromobility sa pridáva aj spomaľovanie globálnej ekonomiky.

Štyri výrobné značky, ktoré zabezpečili našej krajine štatút automobilového kráľovstva, pozná takmer každý. V prípade spoločností, na ktorých celý automobilový priemysel stojí a bez ktorých by z výrobných liniek nezišlo ani jedno auto, je to inak. Názvy ako Schaeffler, Roechling, Brose, Miba, Leoni, Faurecia, Hella, Magna, Kamax, Mobis, Pankl poznajú zväčša len zainteresovaní. Pritom sú to celosvetoví subdodávatelia automotive segmentu, ktorí pôsobia aj na Slovensku, a kumulatívne zamestnávajú desaťtisíce ľudí.


Ich budúcnosť je po dekáde neustáleho rastu neistá. Analytici totiž celému segmentu predpovedajú ťažké časy. „Na automobilový priemysel dolieha spomalenie a tiež nižší dopyt po automobiloch, stupňujúce sa...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť 02 - Modified: 2024-11-08 10:44:44 - Feat.: - Title: Logika velí presunúť prestížne Audi z Bruselu do Bratislavy, no Slovensko stráca. Kam mieri top model? 03 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou 04 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť 05 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. november 2024 05:12