Európska únia chce mať v nasledujúcich rokoch na cestách milióny elektromobilov.TASR
StoryEditor

Vyrábať batérie nestačí. Európa zaostáva v recyklácii

05.11.2019, 23:00
Únia po sebestačnosti v podobe získavania materiálov na produkciu a výrobu batérií tlačí aj na ich opätovné spracovanie. Čína je opäť pred nami.

Európa plánuje byť do roku 2050 uhlíkovo neutrálna. V dôsledku toho chce na cestách milióny elektromobilov a s tým spojených batériových zdrojov v domácnostiach i v priemysle. O rozvinutú infraštruktúru pripravenú na nápor batérií sa má postarať energia, na ktorej produkcii sa má podieľať 85 percent zariadení vyrábajúcich z obnoviteľných zdrojov. Ale batériový trh, ktorý má do roku 2025 dosahovať hodnotu 250 miliárd eur, prináša množstvo otázok. Od toho, ako získať zdroje, pritiahnuť výrobcov a zabezpečiť infraš...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-20 14:28:44 - Feat.: - Title: Akčný plán Rady Európy pomôže Moldavsku so zbližovaním sa s normami EÚ 02 - Modified: 2024-11-20 11:41:46 - Feat.: - Title: Raši: Ciele EÚ v digitalizácii chceme do roku 2030 splniť v čo najvyššej miere 03 - Modified: 2024-11-19 11:59:54 - Feat.: - Title: Rheinmetall plánuje do roku 2027 navýšiť svoje tržby. Očakáva podporu z výdavkov EÚ a NATO na obranu 04 - Modified: 2024-11-19 09:21:40 - Feat.: - Title: EÚ chce prinútiť čínske firmy, aby zdieľali technológie s európskymi partnermi, píše Financial Times 05 - Modified: 2024-11-18 15:00:00 - Feat.: - Title: Vojna a otvorenie trhu Ukrajine sú rizikom pre farmárov z EÚ, tvrdí poľský minister poľnohospodárstva
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 04:49