Výrobcov v Európe trápi zatváranie prevádzok, padajúci dopyt a oslabená logistika. Volkswagen sa preto rozhodol zatvoriť všetky európske prevádzky vrátane Bratislavy.
Autopriemysel s takmer 14 miliónmi pracovníkov v 310 výrobných prevádzkach a ročnými tržbami za takmer 85 miliárd eur položil na lopatky jeden z najmenších, no zároveň najnebezpečnejších organizmov na svete.
Koncerny Volkswagen, PSA, FCA spolu s výrobcom Renault, ktoré spolu združujú 24 značiek automobilov a množstvo dodávateľských firiem, sa rozhodli zatvoriť brány svojich závodov na niekoľko dní až týždňov.
Reštrikcie sa nevyhli ani ekonomike, kde sa vyrobí najviac automobilov na tisíc obyvateľov na svete, teda Slovensku.
Bratislavský Volkswagen definitívne ukončil svoje aktivity včera a trnavská výroba zatvorí brány vo štvrtok. Žilinská Kia i Jaguar v Nitre spolu so stovkami dodávateľov zatiaľ pokračujú v nezmenenom režime.
Dôvod...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-10-20 22:02:38 - Feat.: - Title: Potenciál slovenského IT dusí „vysávačový efekt“. Experti odchádzajú na Západ a naše firmy zívajú prázdnotou
02 - Modified: 2024-10-18 13:03:06 - Feat.: - Title: Volkswagen Slovakia zvýšil energetickú efektívnosť výroby o 60 percent
03 - Modified: 2024-10-18 15:08:58 - Feat.: - Title: Emisné limity a clá proti Číne. Na ničom z toho sa členské krajiny Únie ani výrobcovia nevedia zhodnúť
04 - Modified: 2024-10-02 14:10:34 - Feat.: - Title: Covid je na vzostupe a ďalší subvariant sa šíri ešte rýchlejšie. Čo o ňom vieme a ochránia nás vakcíny?
05 - Modified: 2024-09-28 22:00:00 - Feat.: - Title: Globálna šéfka Peugeotu pre HN: Strach z Číny nemám, zničiť nás chceli aj Japonci či Kórea a stále sme tu