StoryEditorPo čipoch a emisiách tlačí na automobilky ďalší top materiál. Predraží výrobu aj ceny v showroomoch
Hliník je na desaťročných maximách a jeho spotreba vo vozidlách rastie každým rokom. Teraz však naň vplýva vysoký dopyt v kontexte neistých dodávok bauxitu z Afriky a ochromenej výroby v Číne.
Začiatok doby hliníkovej. Aj tak by sa dal nadnesene označiť míľnik, aký zažil bratislavský Volkswagen v roku 2015. Fabrika totiž v súvislosti s príchodom luxusnej a vlajkovej SUV lode, akou je model Audi Q7, postavila novú továreň za 600 miliónov eur. Dnes sa v jej priestoroch vyrábajú aj karosérie modelov Audi Q8 a Volkswagen Touareg a jej prínosy boli od začiatku obrovské. Vznikla totiž jedna z najmodernejších karosární v celom koncerne, ktorá bola vďaka novým technológiám schopná spájať oceľové časti s kovom budúcnosti, akým je hliník.
Wolfsburg si totiž tak ako zvyšok automotive priemyslu od tohto kovu sľuboval hlavne skokové z...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2023-09-25 10:40:22 - Feat.: - Title: Francúzi chcú investovať pri Prešove a zamestnať 365 ľudí, vláda má na stole návrh na miliónovú pomoc
02 - Modified: 2023-09-22 14:15:35 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Volvo u nás môže narásť do gigantických rozmerov. V zálohe má údajne aj tretiu fázu expanzie
03 - Modified: 2023-09-21 17:30:00 - Feat.: - Title: Nová zbraň trnavského Stellantisu už brázdi cesty. Parížu pomôže v boji proti konkurencii v Európe aj Číne
04 - Modified: 2023-08-17 17:30:00 - Feat.: - Title: Súboj o piatu slovenskú automobilku vyhral Orbán. Teraz európske špičky vyzývajú BMW, aby odišlo do Rumunska
05 - Modified: 2023-08-10 17:30:00 - Feat.: - Title: Paradoxy vo svete automotive. Čipová kríza poľavila a Volkswagen ťažia e-autá, Soulu zas vďaka nim rastú zisky