StoryEditor

Po čipoch a emisiách tlačí na automobilky ďalší top materiál. Predraží výrobu aj ceny v showroomoch

13.09.2021, 00:00
Hliník je na desaťročných maximách a jeho spotreba vo vozidlách rastie každým rokom. Teraz však naň vplýva vysoký dopyt v kontexte neistých dodávok bauxitu z Afriky a ochromenej výroby v Číne.

Začiatok doby hliníkovej. Aj tak by sa dal nadnesene označiť míľnik, aký zažil bratislavský Volkswagen v roku 2015. Fabrika totiž v súvislosti s príchodom luxusnej a vlajkovej SUV lode, akou je model Audi Q7, postavila novú továreň za 600 miliónov eur. Dnes sa v jej priestoroch vyrábajú aj karosérie modelov Audi Q8 a Volkswagen Touareg a jej prínosy boli od začiatku obrovské. Vznikla totiž jedna z najmodernejších karosární v celom koncerne, ktorá bola vďaka novým technológiám schopná spájať oceľové časti s kovom budúcnosti, akým je hliník.

Wolfsburg si totiž tak ako zvyšok automotive priemyslu od tohto kovu sľuboval hlavne...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
22. máj 2022 21:03