StoryEditor

Po čipoch a emisiách tlačí na automobilky ďalší top materiál. Predraží výrobu aj ceny v showroomoch

13.09.2021, 00:00
Hliník je na desaťročných maximách a jeho spotreba vo vozidlách rastie každým rokom. Teraz však naň vplýva vysoký dopyt v kontexte neistých dodávok bauxitu z Afriky a ochromenej výroby v Číne.

Začiatok doby hliníkovej. Aj tak by sa dal nadnesene označiť míľnik, aký zažil bratislavský Volkswagen v roku 2015. Fabrika totiž v súvislosti s príchodom luxusnej a vlajkovej SUV lode, akou je model Audi Q7, postavila novú továreň za 600 miliónov eur. Dnes sa v jej priestoroch vyrábajú aj karosérie modelov Audi Q8 a Volkswagen Touareg a jej prínosy boli od začiatku obrovské. Vznikla totiž jedna z najmodernejších karosární v celom koncerne, ktorá bola vďaka novým technológiám schopná spájať oceľové časti s kovom budúcnosti, akým je hliník.

Wolfsburg si totiž tak ako zvyšok automotive priemyslu od tohto kovu sľuboval hlavne...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-06-06 16:45:00 - Feat.: - Title: Vedenie Jaguaru sa háda s Johnsonovou vládou. Výsledkom majú byť nové modely pre Nitru 02 - Modified: 2022-05-28 22:02:14 - Feat.: - Title: Slovalco je v kritickom bode. Šéf fabriky pre HN: Treba rátať aj s tým, že obmedzíme výrobu na nulu 03 - Modified: 2022-05-13 22:07:31 - Feat.: - Title: Gigant v Nitre sa rozrastá. Od televízorov prechádza aj k autám 04 - Modified: 2022-05-09 20:00:00 - Feat.: - Title: Remeslo má zlaté dno. 500 eur pre budúcich murárov prebudilo mladých ľudí 05 - Modified: 2022-05-14 21:58:04 - Feat.: - Title: Ku dnu nás ťahajú drahé energie aj čipy. Ťahúň ekonomiky prichádza o miliardy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/zahranicna-ekonomika, menuAlias = zahranicna-ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. júl 2022 14:03