StoryEditorPo čipoch a emisiách tlačí na automobilky ďalší top materiál. Predraží výrobu aj ceny v showroomoch
Hliník je na desaťročných maximách a jeho spotreba vo vozidlách rastie každým rokom. Teraz však naň vplýva vysoký dopyt v kontexte neistých dodávok bauxitu z Afriky a ochromenej výroby v Číne.
Začiatok doby hliníkovej. Aj tak by sa dal nadnesene označiť míľnik, aký zažil bratislavský Volkswagen v roku 2015. Fabrika totiž v súvislosti s príchodom luxusnej a vlajkovej SUV lode, akou je model Audi Q7, postavila novú továreň za 600 miliónov eur. Dnes sa v jej priestoroch vyrábajú aj karosérie modelov Audi Q8 a Volkswagen Touareg a jej prínosy boli od začiatku obrovské. Vznikla totiž jedna z najmodernejších karosární v celom koncerne, ktorá bola vďaka novým technológiám schopná spájať oceľové časti s kovom budúcnosti, akým je hliník.
Wolfsburg si totiž tak ako zvyšok automotive priemyslu od tohto kovu sľuboval hlavne skokové z...
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-28 23:00:00 - Feat.: - Title: „Detroit Európy“ má problém, píšu americké médiá o Slovensku. Trump zvýši tlak na náš Volkswagen aj Jaguar
02 - Modified: 2024-11-29 11:25:03 - Feat.: - Title: Slováci kvôli zmene DPH začali kupovať autá. Ktorým značkám sa aktuálne darí najviac?
03 - Modified: 2024-11-08 14:24:02 - Feat.: - Title: Šéf OFZ pre HN: Mnohé huty prežívajú vďaka predaju emisných povoleniek. Prejedajú si tak vlastnú budúcnosť
04 - Modified: 2024-11-08 10:44:44 - Feat.: - Title: Logika velí presunúť prestížne Audi z Bruselu do Bratislavy, no Slovensko stráca. Kam mieri top model?
05 - Modified: 2024-10-23 11:59:38 - Feat.: - Title: Nad tureckým pobrežím vztýčili slovenskú vlajku. Bratislavská firma naliala do fabriky desiatky miliónov