Nemecká automobilová skupina BMW vo štvrtok oznámila, že v minulom roku zaznamenala nárast tržieb aj zisku, pričom elektrické vozidlá boli "kľúčovým ťahúňom jej rastu", píše agentúra AFP.
Výrobca luxusných áut uviedol, že jeho odbyt sa vlani zvýšil medziročne o 6,4 percenta na viac ako 2,5 milióna áut a tržby vzrástli o deväť percent na 155,5 miliardy eur.
Skupina BMW, ktorá zahŕňa aj značky Rolls-Royce a Mini, dosiahla svoje ciele pre rok 2023 napriek silnej konkurencii a nestabilným podmienkam, uvádza sa vo vyhlásení.
Zisk pred úrokmi a zdanením (EBIT) stúpol o 32 percent na 18,5 miliardy eur.
Čistý zisk však klesol zhruba o 34 percent na niečo vyše 12 miliárd eur v dôsledku jednorazových nákladov spojených s konsolidáciou spoločného čínskeho podniku BMW BBA. Bez tohto jednorazového vplyvu by čistý zisk "bol medziročne vyšší", uviedla spoločnosť BMW.
Dodávky plne elektrických áut minulý rok vyskočili o 74 percent na viac ako 375-tisíc kusov, čo predstavuje približne 15 percent z celkového predaja, keďže globálny posun smerom k vozidlám s nižšími emisiami naberá tempo a konkurencia sa stupňuje.
A hoci nemecká automobilová skupina uviedla, že celkovo zaznamenala "vysoký dopyt po svojich produktoch, rozsah predaja jej plne elektrických vozidiel bol kľúčovým ťahúňom rastu v roku 2023".
BMW navrhuje vyplatiť akcionárom dividendu vo výške 6 eur na akciu, čo je pokles z 8,50 eura v predchádzajúcom roku, ale o niečo viac, ako očakávali analytici.
Skupina zverejní podrobné celoročné výsledky 21. marca.
"Zaznamenali sme silný rast a podstatne sme zvýšili naše percento plne elektrických vozidiel, pričom sme zlepšili našu prevádzkovú ziskovosť," povedal vo štvrtok generálny riaditeľ Oliver Zipse.