Ak sa nemecké továrne automobilového koncernu Volkswagen nestanú efektívnejšími, ich pracovná sila sa bude musieť zmenšiť. A dividendy koncernu budú klesať v súlade so znižovaním zisku. Uviedol to finančný riaditeľ spoločnosti Arno Antlitz vo svojom prejave na konferencii Goldman Sachs v Londýne. Správa pochádza z agentúry Reuters.
"Naše nemecké závody dnes nie sú konkurencieschopné. Bez zlepšenia ich efektívnosti a výkonnosti nemôžeme udržať súčasnú úroveň zamestnanosti," povedal Antlitz.
Kapacity závodov
"Kapacita závodu musí byť plne využitá. Na zmenšujúcom sa trhu to nevyhnutne vedie k diskusiám o zatvorení niektorých závodov v Nemecku," dodal.
Volkswagen, najväčší európsky výrobca automobilov, sa zmieta v hlbokej kríze. Manažment preto plánuje zatvárať niektoré prevádzky v Nemecku, po prvý raz v 87-ročnej histórii spoločnosti.
Potrebuje drasticky znížiť vysoké náklady na pracovnú silu v Nemecku a zvýšiť zisk, aby si ubránil podiel na trhu zoči-voči lacnej konkurencii z Číny a poklesu dopytu po automobiloch.
Predstavitelia odborov opakovane vyzvali vedúcich pracovníkov a akcionárov Volkswagenu, vrátane rodín Porsche a Piech, ktoré vlastnia tretinu koncernu, aby prispeli k úspore nákladov akceptovaním zníženej dividendy.
Antlitz vo svojom prejave v Londýne pripomenul, že dividenda bude klesať spolu so ziskom.
Zníženie nákladov
Za prvých deväť mesiacov finančného roka 2024 klesol zisk Volkswagenu o tretinu, čo by podľa odhadov spoločnosti LSEG malo znamenať dividendu 6,75 eura oproti 9 eurám na akciu v minulom roku.
Antlitz uviedol, že automobilka sa v prípade dividend zaviazala k vyplateniu aspoň 30 percent zo zisku po zdanení. "Je samozrejmé, že ako člen výkonnej rady som plne odhodlaný prispieť svojou časťou k zníženiu nákladov," dodal Antlitz bez toho, aby uviedol ďalšie podrobnosti.
Výplata dividend vo výške 30 percent je v súlade s prognózami expertov. To však nezahŕňa žiadne rezervy alebo náklady na prebiehajúci proces reštrukturalizácie, ktorý podľa analytikov zníži zisky, a teda zodpovedajúcim spôsobom aj výplatu dividend.
Analytici sa domnievajú, že Volkswagen bude naďalej pod tlakom na zníženie výplatného pomeru, hoci podľa nich vyplatenie päť miliárd eur môže byť minimom pre spoločnosť Porsche SE, ktorú ovládajú rodiny Porsche a Piech.
Dividenda od Volkswagenu je jedným z najdôležitejších zdrojov hotovosti Porsche SE.