Najväčšia švajčiarska banka UBS začala využívať umelú inteligenciu (AI) na tvorbu realistických avatarov svojich analytikov, ktorí prostredníctvom videí komunikujú s klientmi. Napísal to server denníka Financial Times. Technológia má podľa vedenia banky ušetriť zamestnancom čas na rutinné prezentácie a umožniť im venovať sa hlbšej analytickej práci alebo priamemu kontaktu s klientmi.
Banka pri projekte spolupracuje so spoločnosťami OpenAI a Synthesia, ktoré zaisťujú generovanie scenárov aj samotnú produkciu videí.
Analytici UBS sa musia najskôr dostaviť do štúdia, kde sa zaznamená ich hlas a vzhľad. Následne už môžu pomocou AI vytvoriť návrh prezentácie s využitím jazykového modelu. Ak návrh schváli, AI z neho vytvorí video, v ktorom vystupuje analytikov avatar.
Podľa šéfa technologického výskumu banky Scotta Solomona reaguje projekt na rastúci dopyt klientov po audiovizuálnom obsahu, najmä v súvislosti s popularitou platforiem, ako je napríklad TikTok. Banka UBS za rok zverejní asi 50-tisíc výskumných dokumentov. Pokiaľ ide o videoobsah, ten bol v dôsledku kapacity štúdií výrazne nižší a pohyboval sa okolo tisícky ročne. Prostredníctvom avatarov chce banka zvýšiť ich počet videí až na 5000 ročne.
Banka však musela zavádzanie avatarov spomaliť, pretože technológia mala problémy s niektorými prízvukmi. "(Prízvuk) by sa trochu sploštil a mohli by ste stratiť trochu toho, čo vás robí vami," uviedol Solomon.
UBS tiež zdôrazňuje, že výstupy avatarov AI nie sú zamýšľané ako náhrada ľudských analytikov. Videá tiež jednoznačne upozorňujú, že boli vytvorené pomocou AI, aby nedošlo k zámene s ľuďmi. Podľa Solomona ide o doplnkový nástroj, ktorý má zefektívniť poskytovanie informácií klientom.
Banka UBS v prvom štvrťroku tohto roka hospodárila s čistým ziskom 1,7 miliardy dolárov.