Ako v rozhovore pre HN uviedol aj Andrej Slávik, marketingový riaditeľ spoločnosti Acan Premium Spirits, ktorá na Slovensko dováža exkluzívny a kvalitný alkohol, slovenský trh je pomerne malý, ale za posledné roky sa rozširuje.
Prevažuje u nás skôr luxusnejšie pitie a zberateľstvo: „Z pohľadu zberateľa či investora je pomerne ľahké privyrobiť si, teda kúpiť si nejaké alkoholy, ktoré o pár rokov budú mať o niečo vyššiu hodnotu,“ vysvetľuje. Momentálne celosvetovo prevláda rumová vlna a čiastočne aj vlna whiskey, tá však Slovensko zatiaľ obchádza.
Zaujímavosťou je, že v predaji na počet obyvateľov sme na Slovensku pri venezuelskom rume Diplomático prví na svete.
Nedá sa však povedať, že by si kvalitnejší alkohol vyberala iba istá skupina ľudí. Spoločnosť Acan ich rozdeľuje na tri typy. V prvej sú tí, ktorí majú radi kvalitu a sú ochotní si za ňu priplatiť. Druhú skupinu tvorí gastro odvetvie, teda rôzne reštaurácie, kaviarne a bary. A poslednú zákazníci, s ktorými neprichádzajú priamo do kontaktu, ale nakupujú alkohol cez internetový obchod.
Alkohol si teda nevyberajú iba napríklad dobre zarábajúci starší muži: „Áno, je tu skupina mladých, ktorá si to vie dovoliť. V tomto prípade si ale myslím, že je do veľkej miery podporovaná rodičmi. Čo mám však pocit je, že si to nevedia tak vychutnať. To je doména len vyzretých ľudí, ktorí už majú niečo za sebou. Pre mladých je to skôr o predvádzaní sa. Naša cieľová skupina by tak mala byť 30 a vyššie,“ objasnil ďalej.
Cieľom spoločnosti je na Slovensku pozdvihovať kultivované pitie a ľuďom prémiový alkohol nielen iba sprostredkovať, ale ich aj o ňom vzdelať.