Čo ďalej s D1
Ich stavba stagnovala pre posudky vplyvov výstavby na životné prostredie a teraz sa pri druhom úseku čaká na ďalšie kroky Národnej diaľničnej spoločnosti, pričom podľa Zväzu stavebných podnikateľov Slovenska by projektová príprava aj prieskumné práce mohli pokračovať ďalej.
Protestujúci zablokovali cesty
V prípade D3 je otázny úsek od Brodna po Oščadnicu. Práve ten bude súčasťou diaľničného spojenia s Poľskom a Českom. Úsek Brodno – Kysucké Nové Mesto sa pri tom má realizovať namiesto ďalšieho roka až v roku 2026.
Za urýchlenú dostavbu diaľnice D3 už viackrát protestovali Kysučania – začiatkom roka zablokovali hlavný cestný ťah do Poľska a Česka trikrát, čím ochromili dopravu na celých Kysuciach, kde sa tvorili dlhé kolóny.
Prívlastok výrazne meškajúci získal ružomberský obchvat. Pôvodné optimistické plány naznačovali, že 15-kilometrový diaľničný úsek dostane finálnu bodku do začiatku tohto roka.
Teraz je situácia iná a v kalendári svieti až dátum december 2021, čo sa pre posudzovanie vplyvov na životné prostredie tiež môže predĺžiť.