Taliansko, kam jazdí mnoho ľudí k Jadranskému či Tyrhénskemu moru, je zaujímavá tým, že sa tam líšia výšky pokút za rýchlu jazdu podľa dennej doby, v ktorej sa jej vodič dopustí. O tretinu vyšší je trest v čase medzi desiatou večer a siedmou ráno, kvôli ochrane nočného pokoja. Pokuty za rýchlu jazdu majú inak v krajine veľký rozptyl, pohybujú sa od 40 do niekoľkých stoviek eur - podľa závažnosti priestupku. Dôležité je pripomenúť, že ak človek uhradí sumu skôr, vyjde ho to lacnejšie, ako keď čaká do posledného dňa. Keď danú lehotu prekročí, musí do správneho konania. Na niektorých miestach, najmä v historických centrách miest, môže byť problém s hľadaním parkovacieho miesta. Pokuty za zanechanie vozidla na nepovolenej ploche sa pohybuje okolo 40 eur, hrozí aj odtiahnutie. Na rozdiel od nás a Čechov, talianski policajti ďaleko tvrdšie postihujú státie na vyhradených plochách pre invalidov alebo tehotné ženy. Kým u nás väčšinou drzí vodiči vyviaznu bez trestu, na Apeninskom polostrove ich to môže stáť až 150 eur.Flickr
StoryEditor

Kto má v Európe tiež problém s diaľnicami?

14.11.2017, 23:00
Rekordmanom v dĺžke stavania diaľnic je určite Taliansko.

Vraj stále nie je úplne dokončená

Na dôležité diaľničné spojenie medzi mestami Salerno a Reggio Calabria čakali obyvatelia dlhých 54 rokov.

Hlavná časť diaľnice dlhá vyše 400 kilometrov mala byť dokončená už v roku 1972.

O dva roky neskôr síce po nej začali premávať vozidlá, niektoré úseky však stále neboli prejazdné alebo potrebovali opravy.

Vedie cez najchudobnejší taliansky región Kalábria a na celkovej trase je až 190 tunelov a 480 mostov.

Aj keď sa talianski ďialničiari hrdia, že diaľnica prekročila cieľovú rovinku, podľa viacerých Talianov je pre nedostatky tomu stále vzdialená.

21. máj 2022 01:35