Zhi Dou patrí rovnako ako Volvo pod koncern Zhejiang Geely Holding Group.
Najmenší hráč
Skupina plánuje postaviť závod za 400 miliónov eur a zamestnať chce zhruba 500 ľudí. Ak by prišla na Slovensko, išlo by o najmenšieho hráča spomedzi automobiliek na našom trhu.
Výhodou pre čínsku firmu by bola slovenská obria subdodávateľská sieť, ktorá sa za tie roky naviazala na výrobu áut. Prekážkou by nemuselo byť ani to, že čínska firma sa špecializuje na elektromobily. Na rozmáhajúce sa elektromobily totiž reaguje aj naša veda.
E-autá a výskum
Slovensko sa začína vo veľkom zameriavať na výskum a vývoj na poli elektrických mobilov. Podľa Sario ho nájdeme na Technickej univerzite v Košiciach, Slovenskej technickej univerzite v Bratislave aj Žilinskej univerzite.
Tri zo štyroch automobiliek na Slovensku sa tisnú na západe krajiny. Aj vďaka nim tam nájdeme viacero miest s nezamestnanosťou nižšou ako štyri percentá. Zhi Dou, ktorý plánuje výrobu spustiť v roku 2020, však uvažuje, že v prípade príchodu na Slovensku by fabriku postavil skôr na východe krajiny. Práve tam je omnoho vyššia nezamestnanosť a omnoho menej pracovných príležitostí.