Polus City Center v Bratislave bol vtedy najväčším na Slovensku. Ohuroval chodbami pomenovanými podľa slávnych svetových ulíc ako Wall Street, Broadway čo 5th Avenue.
Polus získal po otvorení aj ocenenie stavba roka. O dva roky neskôr už na Slovensku pribudlo ešte väčšie centrum Avion Shopping Park, ktoré neskôr podstúpilo aj svoje rozšírenie.
Prvým mimobratislavským nákupným centrom sa stala Optima v Košiciach, dnes známa pod názvom OC Atrium Optima, ktorá sa tiež neskôr rozšírila.
Podľa Kataríny Paule, vedúcej oddelenia retailu v Cushman & Wakefield, na Slovensku sa obchodné centrá u nás musia vyrovnať s veľkou konkurenciou, zmenou požiadaviek nájomcov či zmeneného nákupného správania zákazníka, ktorý má tiež iný názor na trávenie voľného času.
Odlišujú sa aj samotné skupiny zákazníkov, či už ide o mileniálov, ľudí v produktívnom veku alebo dôchodcov.
„Nové schémy, ktorých sa pripravuje niekoľko, sa zameriavajú na najnovšie svetové trendy – rastúci sektor jedla a nápojov, sektor zábavy a trávenia voľného času či kombináciu funkcií a vytvárania priestorov pre komunitu,“ ozrejmuje.