K aktuálnym trendom patria zmenšujúce sa plochy potravinových operátorov a vymiznutie hypermarketov či návrat menších „samošiek“ a konceptov s lokálnou produkciou.
„Budúcnosť obchodných domov vidím v ich redevelopmente. Niektoré úplne zanikli, iné sa stanú súčasťou nových schém. Je to prirodzený vývoj, reakcia na požiadavky trhu,“ prognózuje Paule.
Ako najsilnejšiu stránku OD Prior hodnotí výnimočné lokality v centrách miest, na ktoré sa v súčasnosti pozerá ako na výbornú developerskú príležitosť, v ktorých už existuje prirodzená návštevnosť. Napomáhajú tak k vzniku nových centier, ktoré môžu ohroziť súčasné.
Patrí k nim napríklad Forum Poprad, Galéria Martin alebo pripravovaný Forum v Prešove. Najúspešnejšie akvizície obchodných centier za minulý rok boli práve tie nachádzajúce sa v centrálnych lokalitách.
Podobný názor má aj maloobchodný analytik Ľubomír Drahovský. Pri obchodných domoch je dôležitá otázka ich obľúbenosti a ponuky sortimentu. Tak, ako nákupné centrá garantujú istý počet ľudí, a tak potenciálnych kupujúcich, obchodný dom to vie garantovať len ťažko.
Ľudia sa chcú tiež podľa neho tiež viac prechádzať v priestore, kde sú kaviarne, obchody či kino, čo im druhý spomenutý nemôže poskytnúť.
V budúcnosť zachovania obchodných domov však verí: „Ak zostanú objekty na miestach, ktoré sú dobre umiestnené a vytvorí sa ich exkluzivita, tak celkom určite majú svoju budúcnosť," tvrdí a dodáva, že bude úlohou prevádzkovateľa osloviť finančne a záujmovo exkluzívnejšiu skupinu spotrebiteľov.