Už dnes u nás pôsobia stovky dodávateľských firiem, ktoré zásobujú svojimi dielcami nielen štyri slovenské fabriky, ale aj automobilky v okolitých krajinách ako je Česko, Poľsko či Maďarsko. Toto všetko je dôležitým prvkom pri rozhodovaní sa materských centrál, či práve do našich tovární umiestnia novú výrobu s vyššou pridanou hodnotou.
Príkladom je nedávne rozhodnutie automobilky PSA o presune výroby najjednoduchšej a najlacnejšej verzie Peugeotu 208 z Trnavy do závodu v marockej Kenitre. Slovenskej fabrike sa tak uvoľnili kapacity na výrobu elektrickej verzie či ďalších modelov s vyššou cenou a tým pádom aj s atraktívnejšími maržami.
Prirodzene, na produkciu slovenských automobiliek mala negatívny dosah nákaza COVID-19. Už v marci, prakticky hneď po zavedení prísnych protipandemických opatrení, zastavili výrobné linky. To vzápätí spustilo lavínu problémov u niektorých dodávateľov.
Koronakríza je však na druhej strane podľa expertov veľkou príležitosťou, aby členské krajiny Európskej únie investovali do zelenej ekonomiky a zo súčasných problémov vyšli ešte silnejšie než predtým.
A práve z toho by mohlo ťažiť aj Slovensko. Európska únia sa totiž chystá naliať časť peňazí z trištvrtebiliónového fondu obnovy do rozvoja elektromobility.