Marián Boček má bohaté skúsenosti s infraštruktúrnymi projektmi v USA.INOBAT AUTO
StoryEditor

Šéf výrobcu inteligentných batérií pre HN: Sťahujeme k nám tých najlepších expertov aj zo Silicon Valley

29.11.2020, 23:00
Nikto nerieši, že prichádza pracovať práve na Slovensko, tvrdí pre HN Marián Boček, zakladateľ a šéf spoločnosti InoBat Auto.

Prednedávnom ste na Slovensku založili firmu InoBat Auto, ktorá bude u nás vyrábať prvú inteligentnú batériu pre elektromobily na svete. Podieľate sa aj vy osobne na jej vývoji alebo ste čisto investičný manažér?
Ja som CEO projektu InoBat, takže moja rola je najmä v riadení tímu od vedcov cez operatívu až po financovanie. Pretože toto je veľmi nákladný projekt. Napríklad na pilotnú linku potrebujeme 105 miliónov eur, na gigafabriku až miliardu. Ja doň vnášam svoju osobnú skúsenosť s budovaním a financovaním veľkých infraštruktúrnych projektov zo sveta, ktoré sa pohybovali v stomiliónových až miliardových hodnotách.

Zaujímate sa aj o technickú stránku veci?
Samozrejme, nemôžem riadiť firmu a nerozumieť chémii. Učím sa od našich supervedcov a dohliadam na celý proces. Dodávam tomu istú Wall Street disciplínu z mojej minulej kariéry a myslím si, že aj vďaka tomu je tá batéria na svete tak rýchlo. Lebo je tam veľa bičovania, niekedy sa skrátka nevyhnete metóde cukru a biča (úsmev).


Z ktorých krajín máte odborníkov?
Momentálne máme asi desať národností – Američanov, Nemcov, Slovákov, Maďarov či Čechov. Občas hovorievam, že riadim Real Madrid v segmente batérií, tím Los Galacticos, to najlepšie z regiónu aj z celého sveta, čo sme mohli dať dokopy. Je úžasné, že v podstate nikto nerieši, že je to na Slovensku. Máme ľudí, ktorí sa sem sťahujú zo Silicon Valley, aby mohli náš projekt budovať, ako napríklad šéf našej správnej rady Faysal Sohail.

Môžete o ňom povedať niečo bližšie?
Je to človek, ktorý vybudoval tri multimiliardové firmy v Silicon Valley. A teraz sa sťahuje so svojou manželkou na Slovensko. Sám povedal, že posledná vec, ktorú chce spraviť pred odchodom na dôchodok, je urobiť z InoBatu akéhosi jednorožca, prevratnú multimiliardovú firmu, Teslu v oblasti batérií. Som poctený a skutočne rád, že to vzniká práve na Slovensku. Verím, že náš projekt úspešne spoločnými silami zrealizujeme. Je to veľká ambícia a vízia, ale veľké veci sa vždy budujú z nadšenia, a nie zo strachu, že sa niečo pokazí.

Kde teraz sídlite?
Administratíva firmy sídli v Bratislave a operatíva je vo Voderadoch, kde sme kúpili veľkú halu. Teraz tam spúšťame facility manažment s naším japonským partnerom Takenaka. Začíname pripravovať...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2021-04-27 09:40:48 - Feat.: 0 - Title: Slovenské batérie pôjdu do českých autobusov. InoBat zverejnil prvú dohodu 02 - Modified: 2021-11-12 13:16:17 - Feat.: 0 - Title: Slovensko chce inžinierov z Bieloruska, Ukrajiny či Balkánu 03 - Modified: 2021-12-02 09:34:04 - Feat.: 0 - Title: Slováci chcú spustiť výrobu batérií pre autá budúci rok, linku dodá čínska firma 04 - Modified: 2020-12-13 09:17:38 - Feat.: 0 - Title: Koniec klasických áut. Zostaneme jednotkou aj v čase elektromobilov?
01 - Modified: 2022-06-23 12:06:27 - Feat.: - Title: Agroexpert pre HN: Pšenica sa pre sever Afriky stáva nedostupnou 02 - Modified: 2022-06-23 16:42:23 - Feat.: - Title: Juraj Krúpa: Nie je asi nič transparentnejšie ako my. V kuloároch neudržíme nič, každú hádku máte live 03 - Modified: 2022-06-22 13:36:58 - Feat.: - Title: Kominár Andrej: Raz som v komíne našiel peniaze nebohej pani, ročne spravíme aj 600 komínov 04 - Modified: 2022-06-22 12:02:08 - Feat.: - Title: Náš syn chce byť vojakom, muž sa mi najprv nepáčil. Zelenská prehovorila o súkromí a rodine 05 - Modified: 2022-06-22 11:06:04 - Feat.: - Title: Architektka Bratislavy pre HN: Tvorbou novej viedenskej štvrte sme sa inšpirovali aj v Petržalke
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
25. jún 2022 12:40