Andy Palmer má desaťročia skúseností v automobilovom priemysle.Globsec
StoryEditor

Automobilový boss pre HN: Výskum vás udrží na čele automotive

10.12.2020, 23:00
Vlády by mali definovať problémy a inžinieri prinášať ich riešenia, tvrdí v rozhovore pre HN Andy Palmer, bývalý šéf automobiliek Nissan a Aston Martin.

V októbri ste posilnili tím slovenskej spoločnosti InoBat Auto. Prečo ste sa rozhodli prísť práve do našej krajiny?
Je to jednoduchá otázka, ktorá však má komplexnú odpoveď. Pomaly sa dostávam do veku, ktorý sa bude dať označiť za tretiu generáciu. V praxi to znamená, že sa už blížim k záverečným rokom svojej profesionálnej kariéry. Preto som si chcel pre svoje ďalšie pôsobenie vybrať takú činnosť, ktorá bude výrazne pozitívne vplývať na okolitý svet. V minulosti som bol ako generálny riaditeľ japonskej automobilky Nissanu zodpovedný za vývoj a riadenie projektu modelu LEAF, ktorý sa zaradil medzi prvé elektromobily na svete vôbec. V rámci tejto práce som mal zároveň na starosti oddelenie batérií. Postavili sme tri továrne Nissanu na batérie.

Nissan však nebol jedinou veľkou automobilkou, ktorú ste riadili...
Ďalšia bola Aston Martin, kde som sa zase naučil veľa vecí o znižovaní hmotnosti automobilov a dynamike tohto procesu. Takže keď spojíte všetky tieto kritériá dohromady – elektromobily, technológie na výrobu batérií a redukovanie hmotnosti – máte dostatočné základy na to, aby ste dokázali zmeniť celý priemysel tak, aby eventuálne spĺňal podmienku nulových uhlíkových emisií. Takže vo svojej kariére sa teraz chcem posunúť dopredu a zamerať sa predovšetkým na nulovú uhlíkovú stopu. A jednou z vecí, ktoré vám zaručia, že sa hýbete týmto smerom, sú práve batérie pre elektromobily.


Prečo padla voľba na InoBat, ktorý vznikol len pred dvoma rokmi?
Chcel som pracovať pre spoločnosť, ktorá by bola v oblasti batérií skutočne inovatívna. Samozrejme, mohol som sa poobzerať po svete týchto technológií a vybrať si jednu z troch či štyroch najväčších firiem. Pre mňa však najväčšou výzvou bolo prísť práve do InoBatu, a to i vďaka jeho prepojeniu s technologickou spoločnosťou Wildcat. Na veľkosti firmy mi teraz nezáleží, tá môže byť dôležitá v budúcnosti. Momentálne chcem byť súčasťou InoBatu. Možno trochu sebecky poviem, že je to obojstranne výhodné – pre mňa aj pre nich. Pretože oni ma môžu naučiť, čo vedia o batériách, a azda aj ja budem môcť trochu prispieť k rozvoju firmy svojimi skúsenosťami.

Predtým ste viedli japonského giganta Nissan, teraz budete v malej, v podstate stále iba začínajúcej firme. V čom bude táto práca iná?
Všetky veľké a tradičné spoločnosti majú jasne určené plánovanie, obchodnú politiku, hodnoty a ďalšie veci. Na druhej strane pri nových technologických spoločnostiach sa všetko buduje od nuly. Je...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-19 16:59:34 - Feat.: - Title: Rošáda Francúzov je na konci. Trnavské trio je kompletné, vyžiadalo si stovky miliónov aj prepúšťanie 02 - Modified: 2024-04-18 14:50:03 - Feat.: - Title: Kyjev musí rýchlo konať. Dochádzajú mu vojaci, zbrane i munícia, tvrdí pre HN český expert na Ukrajinu Mlejnek 03 - Modified: 2024-04-19 12:46:22 - Feat.: - Title: Korčoka lákali do maďarského rádia. „Neurobil som to,“ hovorí pre HN a spomína červenú čiaru a pád do bahna 04 - Modified: 2024-04-18 22:00:00 - Feat.: - Title: Sulík pre HN: Slovensku chýba právo veta, za povinné rozdelenie migrantov môže Fico 05 - Modified: 2024-04-18 13:30:00 - Feat.: - Title: Čo sú susedské spory a ako sa v nich účinne brániť? Pre HN vysvetľuje advokát
menuLevel = 2, menuRoute = focus/publicistika, menuAlias = publicistika, menuRouteLevel0 = focus, homepage = false
20. apríl 2024 05:32