R2 Kriváň - Mýtna, Košice, Šaca - Košické Oľšany, Rožňava - Jablonov nad Turňou a rozšírenie D1 Bratislava – Triblavina. Tender na jeden z nich, úsek R2 Mýtna – Lovinobaňa, už v polovici februára vyhlásili.
Zisťovali sme, či môže byť súťaž pri nejakom úseku problémom. Podľa Národnej diaľničnej spoločnosti však jasná odpoveď zatiaľ nie je: „Vypísanie súťaží závisí od ukončenia prípravy, zabezpečenia finančného krytia a ukončenia procesu optimalizácií, o ktorom rokujeme so zástupcami Európskej komisie a Útvarom hodnoty za peniaze Ministerstva financií,“ uviedla Michalová.
Eurofondy držia svoje financovanie iba nad úsekom R2 Košice, Šaca – Košické Oľšany.
Súčasťou rozšírenia diaľnice D1 z Bratislavy po Triblavinu je aj vybudovanie prepojenia medzi diaľnicou D1 a plánovanou diaľnicou D4, od ktorej sa očakáva obchvat Bratislavy. TASR začiatkom februára informovala, že ministerstvo rokuje s koncesionárom budujúcim obchvat či sa zhostí aj rozšírenia diaľnice.
Ak však nie, úsek bude mať na starosti Národná diaľničná spoločnosť. Diskutabilná zostáva otázka financií ako informovalo aj ministerstvo dopravy: „Rovnako, ako pri prvej etape severného obchvatu Prešova, bude ministerstvo dopravy rokovať s ministerstvom financií o finančnom krytí týchto projektov do doby, kým štát rozhodne, z čoho bude financovať rozvoj dopravnej infraštruktúry po rozdelení všetkých európskych fondov na výstavbu diaľnic, čo sa už prakticky stalo."