Problémom je právna forma spoločností. Zatiaľ čo je Národná diaľničná spoločnosť akciovkou so stopercentným akcionárom ministerstva dopravy, tak je Slovenská správa ciest rozpočtová organizácia, ktorú rezort dopravy zriadil.
Na ich zlúčení sa podľa Národnej diaľničnej spoločnosti pracuje už dnes a spoločnosť pripravuje aj rozšírenie niektorých úsekov ciest prvej triedy. Érsek si optimisticky myslí, že do konca volebného obdobia by sme takéto zlúčenie mali mať na stole.
Ak sa skutočne ich spojenie podarí, vznikne jedna spoločnosť, ktorá bude mať pod patronátom diaľnice a rýchlostné cesty od diaľničiarov a cesty prvej triedy od správy ciest. Jedna spoločnosť by znamenala aj jedny výdavky na zimnú údržbu a úspora by sa následne mohla presmerovať na viac potrebné opravy ciest.
„Od zlúčenia spoločností očakávame úsporu a následne nasmerovanie viac peňazí do ciest, ktoré získame efektívnejšou prípravou, prevádzkou a údržbou spravovaných cestných úsekov,“ opisuje Michalová. Okrem tejto spolupráce sa skloňuje aj daľšia, širšia medzi ministerstvom dopravy a županmi.