Keď cestoval na burzu veteránov do USA, za Veľkou mlákou sa zastavil u jedného obchodníka. V jeho šope sa pod špinavými plachtami a dekami ukrýval dvanásťvalcový Packard. Taký istý, po akom túžil ruský diktátor Stalin, no nechcelo sa mu zaň vysoliť ani rubeľ. Limuzínu si dal ukradnúť. Zaplatil za ňu, až keď mu zlodejina nevyšla. Pre Ameriku je Packard symbolom luxusu podobne ako Rolls Royce pre Európu.
Zberateľ veteránov mal pre Packardy slabosť. Auto však napokon zostalo v šope, k dohode neprišlo. Na burze sa dalo vyberať z 15-tisíc oldtimerov, ani tam však nenašiel to, čo hľadal. Cestou nazad sa znovu zastavil u obchodníka a Packard predsa len zmenil majiteľa. Po prevezení na Slovensko naštartoval na prvý pokus. Aj tak sa môžu končiť príbehy áut zo šôp.
O oldtimeroch len potichu
„Burzy sú niečo obrovské. Majú svojich špeditérov, notárov, zabezpečia tam prevoz do Európy aj preclenie. Pritom sa tam nepredávajú žiadne šunky, ceny sú veľmi vysoké,“ oboznamuje nás so svojimi poznatkami z amerických podujatí Ján Horňák. Najv...
Zostáva vám 85% na dočítanie.