V septembri 1953 zadalo Ministerstvo strojárstva Nemeckej demokratickej republiky vývojovému oddeleniu firmy Horch úlohu skonštruovať nový osobný automobil. Malo ísť o automobil klasickej koncepcie – motor umiestnený vpredu, poháňaná zadná náprava.
Zadanie hovorilo o reprezentačnom vozidle vyššej triedy a podľa požiadavky východonemeckého straníckeho predáka Waltera Ulbrichta malo zodpovedať minimálne parametrom vozidla Mercedes 220. Pri vývoji nového automobilu sa využili skúsenosti výskumného a vývojového ústavu FEW v meste Karl-Marx-Stadt (dnes Chemnitz) s vývojom pohotovostného vozidla P2M a veliteľského vozidla P2L, oboch pre políciu NDR.
Ulbrichtovi k narodeninám
Pre toto vozidlo vyrobila firma Auto-Union Siegmar (predtým závod Wanderer) šesťvalcový motor OM6. Prvú vzorku automobilu predstavili 30. apríla 1954 straníckemu predákovi Walterovi Ulbrichtovi pri príležitosti jeho 61. narodenín.
Do konca roku bolo zhotovených ešte ďalších deväť kusov pre straníckych funkcionárov a ministerstvá NDR. Automobil oficiálne predstavili v roku 1955 ako Horch P240.
V roku 1956 sa k pôvodnému názvu pripojilo meno rovnomenného pretekárskeho okruhu Sachsenring a stal sa z neho Horch P240 Sachsenring. Takto bol aj uvedený na jarnom Lipskom veľtrhu v roku 1957.
Kvôli sporom o značku Horch medzi NDR a NSR sa meno Sachsenring premietlo aj do názvu celého závodu, z ktorého sa stal podnik Sachsenring Kraftfahrzeug- und Motorenwerke Zwickau.
Ako auto vlastne vyzeralo?
P240 zodpovedalo technicky aj opticky vkusu doby, v ktorej vznikalo. Jeho úlohou, popri tom, že malo byť skutočne reprezentatívnym auto...
Zostáva vám 85% na dočítanie.