Volkswagen Golf ôsmej generácie sa postupne dostáva do novootvorených showroomov. To je dobrý dôvod, aby sme si pripomenuli, čo vlastne prináša.
Napriek tomu, že koncepcia jeho podvozka sa v porovnaní s predchádzajúcou generáciou zmenila iba minimálne, spoza volantu by ste prisahali, že ide o celkom nové auto. Pôsobí tuhšie a priamejšie, avšak s ešte vyššou úrovňou komfortu. Z verzií vybavených dynamickým riadením budete mať pocit, akoby ste šoférovali športovú verziu GTI, aj keď by ste mali pod kapotou dieselový motor. Napríklad nový agregát 2.0 TDI EVO s výkonom 110 kW (150 k), ktorý sme si vyskúšali na vlastnej koži ešte na prvých jazdách v Portugalsku a ponúka veľmi slušnú dynamiku za priam neuveriteľne nízku spotrebu paliva.
Nový Volkswagen Golf opäť raz definuje štandard triedy a prináša doňho nové prvky výbavy. Vylepšené inteligentné adaptívne svetlomety teraz používajú Matrix LED technológiu, akú nájdete v špičkovom Touaregu, aby ste v noci lepšie videli a neoslňovali pritom ostatných. Medzi aktívne bezpečnostné systémy patrí asistent vyhnutia sa zrážke s protiidúcim vozidlom pri odbáčaní doľava. Golf ho do portfólia Volkswagenu priniesol ako prvý. Za zmienku stojí aj Travel Assist, známy z modelu Passat. Pod týmto názvom sa skrýva systém poloautonómnej jazdy, ktorý spája výhody adaptívneho radarového tempomatu so sledovaním jazdných pruhov a dopravných obmedzení. To znamená, že Golf dokáže jazdiť samostatne a upravovať svoju rýchlosť v závislosti od aktuálnej maximálnej povolenej rýchlosti a profilu cesty (pribrzdí pred zákrutou), pričom sa drží vo svojom pruhu. V prípade dopravnej zápchy dokáže verzia s DSG aj sama zastaviť a do 30 sekúnd sa aj rozbehnúť. Takto dokáže nový Golf fungovať v rozmedzí 0 – 210 km/h, čo len svedčí o vyspelosti jeho kamier a senzorov.
Podľa nás je však jednou z najzásadnejších noviniek systém Car2X. Ten má každý Golf v základnej výbave a umožňuje mu komunikovať s cestnou infraštruktúrou a inými autami, aby im odoslal informácie o ceste, ktoré zbiera pomocou svojich senzorov. Golf je prvým autom vo svojom segmente, ktoré tento systém používajú, avšak postupne pribúdajú aj ďalšie modely. Čím viac ich na ceste bude, tým väčší prínos systém Car2X bude mať. V praxi vás tak Golf bude vedieť upozorniť napríklad na poľadovicu (pretože iné auto na základe zásahu ESP alebo ABS zistilo, že sa na danom mieste šmýka), odstavené auto či iné nebezpečenstvá. V budúcnosti budú týmto systémom vybavené aj autá záchranných zložiek. Golf vás na ne bude vedieť upozorniť a ešte vám aj povie, z ktorého smeru prichádzajú.
Volkswagen Golf ponúka už v základnej výbave mnoho komfortných a najmä bezpečnostných prvkov. Pre cenové ponuky už môžete opäť navštíviť predajne Volkswagenu. Sú otvorené.
Pre viac informácii o novom Volkswagene Golf, či viac testov, noviniek a fotografií navštívte www.volkswagenblog.sk.
(PR)