Nemecká analýza, ktorá skúmala viac ako 4 milióny ľudí, zistila, že sedavé správanie výrazne zvyšuje riziko niekoľkých typov rakoviny. U ľudí, ktorí sedeli najviac, zaznamenali o 24 percent vyššie riziko rakoviny hrubého čreva, o 32 percent vyššie riziko rakoviny tela maternice a 21 percent vyššie riziko rakoviny pľúc. Navyše riziká sa zdvojnásobili u ľudí, ktorí zvyčajne trávia čas pred televíziou. Podľa vedcov je to zrejme preto, že majú vtedy zvýšenú potrebu konzumovať sladené nápoje a nezdravé potraviny. A to vedie k obezite. Veľké štúdie opakovane ukázali, že vyššie hladiny tuku v tele môžu zvýšiť riziko rakoviny.Pixabay
StoryEditor

Pozrite sa, prečo je dlhé sedenie a sledovanie televízie jednou z najnebezpečnejších vecí

20.09.2017, 00:01
Autor:
sansan
Sedenie dlhšie obdobie zvyšuje vaše šance na neskoršie problémy s pohyblivosťou, tvrdia vedci.

Nový výskum ukázal, že dlhšie sedenie a sledovanie televízie spôsobuje 3-násobne vyššie riziko vzniku problémov s chôdzou v staršom veku, uvádza Mirror.

Štúdia, ktorá desať rokov skúmala skupinu zdravých ľudí vo veku 50 až 71 rokov, zistila, že dlhodobé sedenie bolo mimoriadne škodlivé v kombinácii s nízkou úrovňou fyzickej aktivity.

Účastníci, ktorí sledovali televíziu 5 alebo viac hodín denne, hlásili na konci výskumu o 65 percent väčšie riziko poruchy mobility v porovnaní s tými, ktorí sledovali televíziu najmenej - menej ako 2 hodiny denne - bez ohľadu na ich úroveň fyzickej aktivity.

Avšak u tých, ktorí vykonávali fyzickú aktivitu 3 hodiny týždenne alebo menej, sa zistilo, že majú dokonca ešte väčšiu pravdepodobnosť, že budú mať ťažkosti s chôdzou.

"Sedenie a sledovanie televízie dlhý čas, najmä večer, musí byť jednou z najnebezpečnejších vecí, ktorú môžu starší ľudia robiť," povedala profesorka Loretta DiPietro, vedúca autorka štúdie z Univerzity Georgea Washingtona vo Washingtone.

Výhody chôdze

Minimálne odporúčané množstvo cvičenia je desať minút energickej chôdze každý deň.

Má to najväčší prínos pre neaktívnych dospelých, pretože napomáha správnemu pumpovaniu srdca, čo má za následok zlepšenie zdravia.

Výskum ukazuje, že ktokoľvek, kto taký režim bude dodržiavať, má o 15 percent menšiu pravdepodobnosť predčasnej smrti, o 40 percent menšiu pravdepodobnosť cukrovky 2. typu, o 35 percent menšiu pravdepodobnosť problémom so srdcom a o 30 percent menšiu pravdepodobnosť demencie.

01 - Modified: 2024-02-25 08:24:29 - Feat.: - Title: Trápi vás partnerovo chrápanie? Aby ste sa konečne vyspali, zbavte sa ho takto 02 - Modified: 2024-02-24 14:33:42 - Feat.: - Title: Pri horúčke u detí pomôžu bežne dostupné lieky, obklady či sprcha 03 - Modified: 2024-02-23 11:30:02 - Feat.: - Title: Pri týchto farbách pier zbystrite: Môžu totiž značiť aj vážnejší zdravotný problém 04 - Modified: 2024-02-23 11:00:58 - Feat.: - Title: Seďte s bedrami vyššie ako kolenami a nebojte sa hýbať. Aj s náhradným kĺbom môžete na bicykel 05 - Modified: 2024-02-22 13:58:17 - Feat.: - Title: Pripraví nás evolúcia postupne o nohy? Bolo by to logické, hovorí podológ
menuLevel = 2, menuRoute = science/biologia-a-chemia, menuAlias = biologia-a-chemia, menuRouteLevel0 = science, homepage = false
26. február 2024 10:59