Mrkva je bohatým zdrojom vlákniny a mnohých vitamínov a minerálov. Je známa antioxidačnými účinkami a vysokou koncentráciou vitamínu A a beta-karoténu. Varená mrkva je však výživnejšia ako surová. Varenie, najmä dlhšie, znižuje obsah vitamínov v zelenine. Avšak nie v prípade mrkvy. Karotenoidy sa ľahšie uvoľnia, keď sa mrkva uvarí. Potvrdzuje to aj výskum publikovaný v časopise Journal of Agricultural and Food Chemistry, ktorý skúmal rôzne spôsoby jej tepelnej prípravy a sledoval nutričné hodnoty. Týkalo sa to varenia, prípravy na pare a pečenia. Výsledky ukázali, že vo varenej mrkve sa zvýšil podiel antioxidantov o 14 percent. Ostatné metódy varenia spôsobili zníženie tejto hodnoty. Varená mrkva si zachovala väčšinu vitamínu C a karotenoidov. Preto sa práve varenie odporúča ako najlepší spôsob ako zachovať jej výživné a antioxidačné vlastnosti pri tepelnej príprave.Pixabay
StoryEditor

Týmto mýtom o vitamíne C, brusniciach či sacharidoch už treba prestať veriť

02.11.2019, 09:00
Autor:
ipip
Prečítajte si známe mýty o jedlách, ktorým by sme už mali prestať veriť.

Naozaj vitamín C pomáha pri chrípke a pohárik pred spaním nám pomôže k lepšiemu spánku? Nie, nie je to pravda. Napriek tomu mnohí z nás týmto hlboko zakoreneným mýtom stále veria. Portál Reader´s Digest priniesol niekoľko mýtov o jedlách, ktorým slepo a najmä zbytočne veríme.

Do galérie sme pre vás vybrali desiatku z nich. Nájdete sa v niektorom aj vy?

24. máj 2022 22:22