Ženy sa na sociálnych sieťach vzájomne vyzývajú na bojkot značky Adidas, ktorá prezentuje novú kolekciu dámskych plaviek tak, že ju predvádzajú muži. Presnejšie, modeli vyzerajú ako muži, ale plavky sú ponúkané ako ženské.
Firma uviedla, že ide o oslavu hrdosti, sebavyjadrenia, predstavivosti a neochvejnej viery, že láska spája. Lenže miesto spojenia spoločnosti nastal pravý opak. „Dámske plavky nemajú vyvýšeninu. Mohli napísať, že ide o oblečenie unisex, ale neurobili to, preto ide o popieranie žien,“ uviedla na Twitteri americká plavkyňa Riley Gainesová.
Na sieťach a v médiách sa rozvinula diskusia, či muži, ktorí plavky predvádzajú, sú muži alebo sa cítia ako ženy, prípadne niečo medzi tým, ale hlavne, aký má celá tá kampaň zmysel.
Dáte si pivo?
Na jednej strane ju môžeme považovať za to, čomu sa hovorí búrka v pohári vody. V dobe veľkej konkurencie vo všetkých odboroch je ťažké upútať pozornosť, ide teda zrejme o pokus, ako vyvolať rozruch a dostať značku do povedomia zákazníkov.
Nič viac a nič menej, len marketingový ťah, na ktorý sa čoskoro zabudne. Na druhej strane ide o omnoho viac. Je to ukážka, nakoľko sa spoločnosť počas iba niekoľkých rokov zmenila. A náznak, že možno časom sa budú výrazy „mužské“ a „ženské“ objavovať len v učebniciach dejepisu alebo v historických románoch.
Vlastne ani tam nie. Budú scenzurované, pretože súvisia s dobou, keď sa ľudia rozlišovali na mužov a ženy,
Zostáva vám 87% na dočítanie.