Ak niekto sníva o práci delegáta cestovnej kancelárie, mal by si najprv ujasniť, či zvládne v noci zahnať hejkala (český mýtický lesný démon, pozn. red.) Pretože aj s takouto požiadavkou sa môže stretnúť.
„Bolo to úplne na začiatku sezóny, keď mi asi hodinu po polnoci volali noví klienti,“ rozpráva Kateřina Panou, delegátka v gréckom prímorskom mestečku Parga. „Ešte som nemala skúsenosti s nočnými telefonátmi, takže sa mi hneď rozbúšilo srdce. Čo sa mohlo stať tak neskoro? Už som spala, lebo o štvrtej ráno som mala ísť s klientmi na letisko. V telefóne som počula: Pani Kateřina, mohli by ste, prosím vás, hneď prísť na hotel? Viete, my tu máme hejkala.“
Tak to je výzva. Čo s tým? Tento prípad by sa pokojne mohol zaradiť do kurzov pre nových delegátov ako skúška, či vedia riešiť mimoriadne situácie. „Rozmýšľala som, či si tí ľudia doma nezabudli lieky, alebo sa už stihli opiť. Odporučila som im zatvoriť okno, ak sa boja, a rozlúčila sa s tým, že prídem ráno. Nakoniec sme zistili, že hejkal bola obrovská žaba,“ pokračuje Kateřina Panou.
O takýchto zážitkoch sa dobre rozpráva, ale kto chce pracovať ako delegát cestovnej kancelárie, musí byť pripravený aj na horšie situácie. Predovšetkým treba rátať s tým, že keď klientom poviete, aby niečo nerobili, spravia presne to. Presne to, pred čím boli varovaní.
Príklad?
Zostáva vám 90% na dočítanie.