Ford Fiesta ST (7 gen. po modernizácii)FOTO: Netcarshow.com
StoryEditor

Malý Ford po skoro polstoročí skončí. Väz mu zlomil dnešný šialený trend a zákazníci

28.10.2022, 14:07
  • Čoraz výraznejšia miera elektrifikácie, ale taktiež meniace sa preferencie zákazníkov – najmä ich priklonenie sa ku crossoverom a SUV.
  • Vyššie uvedené dôvody stoja za odchodom ďalšieho modelu, ktorý dlhé dekády pôsobil v portfóliu značky Ford.
  • Fiesta siedmej generácie bude poslednou, k ukončeniu výroby by malo dôjsť najneskôr do polovice budúceho roka.

Dnes už to nie je nič extrémne výnimočné, modely áut, ktoré tvorili ponuky automobiliek dlhé dekády, stále častejšie opúšťajú portfóliá bez nástupcov. Jedným z nich sa najnovšie stane aj ikonický Ford Fiesta, ktorý HN vyskúšali za uplynulý čas v hneď niekoľkých prevedeniach.

Ide o malý automobil vyrábaný automobilkou Ford od roku 1976 v britskom Deganhame. Už takmer polstoročie patrí medzi obľúbených členov rodiny s modrým oválom na kapote, pričom hlavnými konkurentmi modelu sú na európskom trhu napríklad Škoda Fabia, Volkswagen Polo, Peugeot 208, Opel Corsa či Renault Clio.

Takto vyzerá najnovšia a zrejme i posledná generácia Fiesty:

Zatiaľ čo v počiatkoch bola Fiesta dostupná len s dvojicou bočných dverí, postupne ako i ďalšie modely najrôznejších značiek narastala a stávala sa čoraz praktickejšou. Ešte 29. novembra 2016 bola v Nemecku ohlásená siedma generácia Fiesty, ktorá je podľa výrobcu väčšia, priestrannejšia, bezpečnejšia, efektívnejšia a luxusnejšia v porovnaní s predchodcom.

image

Robí ikonickému menu hanbu? Vyskúšali sme kontroverzné elektrické SUV od Fordu

Posledná generácia už prešla i modernizáciou či obohatením o prevedenia, ktoré majú priniesť ešte väčšiu atraktivitu pre potencionálnych zákazníkov. Sú to prírastky v podobe variantu s názvom Fiesta Active v štýle crossoveru a luxusne orientovaná Fiesta Vignale. Fanúšikov športovejšieho charakteru mimo to poteší napríklad Fiesta ST.

Popularita modelu Fiesta, patrí k najobľúbenejším vozidlám z ponuky Fordu v Británii i v ďalších európskych krajinách, pramení hlavne z priaznivej ceny tohto automobilu. V súčasnosti sa vyrába v Nemecku a ako sa zdá, siedma generácia drobného člena rodiny bude i posledná.

image

Ford Fiesta (7 gen. po modernizácii) v klasickej, Active a ST verzii.

FOTO: Netcarshow.com

Americká automobilka Ford Motor totiž najneskôr do polovice budúceho roku ukončí výrobu Fiesty, s odkazom na zdroje to uviedol server BBC News, podľa ktorého to automobilka oznámi v najbližších dňoch. Hovorca Fordu nechcel informáciu nateraz komentovať.

Ford podľa zdrojov výrobu ukončí, pretože sa nepočíta s elektrickou verziou Fiesty. Vplyv má však okrem toho taktiež zmena preferencií u samotných klientov. Tí dávajú pravdepodobne prednosť v súčasnosti mimoriadne trendovým crossoverom, v podobnom rozmere má značka v ponuke napríklad Ford Puma.

image

Drsná americká ikona príde aj do Európy. Náročný terén má byť jej hlavným revírom

"Fiesta bola obľúbenou ikonou a verným priateľom pre milióny vodičov, vkus sa však mení," povedal denníku zdroj z automobilky. Podľa hovorcu Fordu automobilka prehodnocuje ponuku a chce sa zamerať na nové autá s elektrickým pohonom. Do transformácie ponuky chce automobilka do roku 2026 investovať zhruba 50 miliárd dolárov.

Fiesta začala vznikať v polovici 70. rokov v reakcii na ropný šok, jej hlavnou výhodou tak bola úspornosť. Dnes jej však z časti zlomila väz čoraz výraznejšia miera elektrifikácie, ktorú od značiek vyžadujú prísne normy a legislatíva Bruselu. Ford vyrobil zhruba 20 miliónov týchto áut a len v Británii sa ich predalo bezmála päť miliónov.

image

Koniec ľudových áut? Dacia sa asistenčným systémom nevyhne, núti ju k tomu Brusel

01 - Modified: 2022-10-26 09:51:12 - Feat.: 1 - Title: Tvrdá emisná norma Euro 7 je zrušená. Zbytočne by predražila autá​, uznáva komisia 02 - Modified: 2022-10-24 09:21:44 - Feat.: 1 - Title: Síce pomaly, ale zato draho. Budúcnosť motorizmu má byť v paródiách na automobily 03 - Modified: 2022-10-21 22:00:00 - Feat.: 1 - Title: Koniec ľudových áut? Dacia sa asistenčným systémom nevyhne, núti ju k tomu Brusel 04 - Modified: 2022-10-21 11:35:00 - Feat.: 1 - Title: Nabíjacie stanice áut by mali byť v Európe každých 60 kilometrov. Stačiť to nebude 05 - Modified: 2022-10-20 12:56:30 - Feat.: 1 - Title: Dovozné clo na čínske autá, inak európske značky neprežijú, tvrdí šéf Stellantisu
01 - Modified: 2024-11-04 14:10:00 - Feat.: - Title: Karta sa obrátila: Suzuki plánuje výrobu úplne nového SUV, dodávať ho bude Toyote 02 - Modified: 2024-11-04 12:40:00 - Feat.: - Title: Blázinec či chránená dielňa? Fiat musí prestať vyrábať svoj trhák, aby vôbec prežil 03 - Modified: 2024-11-04 10:09:27 - Feat.: - Title: Nový konkurent Kie i českej Škody. Hyundai poodhalil svoje najväčšie elektrické SUV 04 - Modified: 2024-11-03 12:00:00 - Feat.: - Title: Najlacnejší elektromobil po radikálnych vylepšeniach: Má všetko, čo vlastne treba 05 - Modified: 2024-11-02 12:42:43 - Feat.: - Title: Pri nahrávaní diania z ciest na autokamery treba dodržiavať nariadenia GDPR
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
04. november 2024 19:05