Písal sa rok 2017, keď kórejská automobilka Hyundai predstavila svetu svoj vôbec prvý športovo-orientovaný hatchback i30 s dodatkom N a my sme ho vyskúšali na trati. Ide o prvý vysoko výkonný model línie N tejto značky, vychádzajúci z klasickej i30, avšak už od základu je skonštruovaný s cieľom poskytnúť tak dynamickú, ako aj každodennú jazdu.
„Hyundai i30 N bol skonštruovaný na jediný účel, poskytovať našim zákazníkom maximálny pôžitok z jazdy v dostupnom a výkonnom komplete,“ povedal v súvislosti s uvedením Albert Biermann, výkonný viceprezident divízie vývoja a testovania vozidiel Hyundai.
Už jeho angažovanosť pri vývoji prezrádzala, že Hyundai to s modelom myslel vážne a zavolal si na vyladenie vlastností tých najkompetentnejších. Ak to totiž neviete, Biermann strávil desiatky rokov vo vývojom centre BMW/BMW M a svoje znalosti tak priniesol nepochybne aj do divízie Hyundai N.
Pozrite si aj ukážku predfaceliftovej verzie i30 N Fastback z roku 2019, kedy sme model otestovali v redakcii:
Model i30 N pritom nedávno prešiel modernizáciou, ktorá priniesla ešte atraktívnejší dizajn prednej i zadnej časti, no vylepšení sa dočkal do istej miery i interiér. No a najväčšou novinkou je dostupnosť vozidla aj s automatickou osemstupňovou prevodovkou N DCT. Podľa portálu CarExpert sa však chválou opradená mladá ikona nemusí dočkať druhej generácie, dôvod je pritom prostý.
Zostáva vám 63% na dočítanie.