Sedemdesiat percent. Taký nárast predajov predvlani očakával americký trh s elektromobilmi. Optimistické predpovede sa však nakoniec nenaplnili, skok nahor bol „len“ päťdesiatpercentný. Aj to bohato stačilo na nahromadenie skladových zásob a vyvolanie cenovej vojny medzi predajcami.
Razom sa ústrednou postavou všetkých ekonomických úvah a bilancií – výrobcov aj predajcov – stal zákazník. Potenciálny klient, ktorý si má z čoho vyberať a ktorému treba nadbiehať a osloviť ho. Ale čím presne? Čo vlastne žiada? A hlavne, bude mu to nová generácia batériových vozidiel, ktoré na trh v horizonte najbližších 12-18 mesiacov dorazí, schopná ponúknuť?
Aby to spoločnosti Boston Consulting Group (BCG) zistila, uskutočnila prieskum medzi tromi tisíckami spotrebiteľov. Vytvárala demografické profily, zaujímala sa o postoje a názory potenciálnych klientov a pátrala, aké prekážky im napríklad bránia v prijatí elektromobilov.
Výsledkom ich analýz je potenciálny rozsah dopytu. A tiež obsiahly súbor „predpokladov“, ktoré ovplyvňujú ochotu možných zákazníkov vybrať si konkrétnu značku elektromobilu. V čom je vlastne celá tá analýza od BCG taká prelomová? Napríklad už len v tom, že do popredia kladie onoho zákazníka, píše
iDNES.cz.
Doteraz totiž bola celá problematika nahliadaná optikou automobilového priemyslu alebo vládnych opatrení. „V roku 2032 bude podiel elektromobilov na amerických cestách šesťdesiat percent,“ tvrdila napríklad Bidenova administratíva. A po nástupe Donalda Trumpa do Bieleho domu, ktorý nemá elektromobily v obľube, bude ich podpora zo strany štátu ešte výrazne obmedzená.
Že sa teda elektromobilizácia reálne zatiaľ ani vzdialene nepribližuje naplánovaným cieľom? To je možné vidieť. A nemusí to byť nutne vina nariadenia alebo liknavého prístupu predajcov. Chyba môže byť v nedostatočnosti ponuky; zúženom pokrytí segmentu vozidiel rôznych typov; nevyhovujúcej cene a pridružujúcich sa komplikáciách s prevádzkou akéhokoľvek elektromobilu.
Nemusí to skrátka byť nutne o odpore Američanov voči elektromobilite. Odporom k elektromobilite totiž väčšina Američanov netrpí. Aspoň teda nie väčšina, potvrdzujú analýzy BCG.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 69% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-02-20 10:00:00 - Feat.: 1 - Title: „Teslu som kúpil skôr, než sa Elon zbláznil.“ Značka stráca zákazníkov, mnohí sa hanbia
02 - Modified: 2025-02-18 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Tieto autá mierili do servisov najčastejšie. V roku 2024 mali najviac zvolávacích akcií
03 - Modified: 2025-02-18 10:22:52 - Feat.: 1 - Title: Nemci odhaľujú maskovaný prototyp Neue Klasse. Overuje schopnosti nových BMW
04 - Modified: 2025-02-17 10:00:00 - Feat.: 1 - Title: Týmto môžete v aute zabíjať automatickú prevodovku. Našli ste sa v zlozvykoch aj vy?
05 - Modified: 2025-02-14 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Otestujte sa: poznáte ešte všetky pôvodné „ešpézetky slovenských áut“?
06 - Modified: 2025-02-14 10:00:00 - Feat.: 1 - Title: Najčistejšie autá roka 2024 podľa ADAC? „Zelený“ rebríček má nečakaných víťazov
01 - Modified: 2025-03-28 09:55:42 - Feat.: - Title: Slovensko musí podľa KDH popri výrobe automobilov podporovať aj iné odvetvia
02 - Modified: 2025-03-28 09:26:37 - Feat.: - Title: Cena zlata dosiahla ďalší rekord, blíži sa k sledovanej hranici
03 - Modified: 2025-03-28 07:17:57 - Feat.: - Title: USA majú veľký záujem o rozšírenie vojenských väzieb s Filipínami, tvrdí minister obrany
04 - Modified: 2025-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Putin sebavedomie len hrá. Trump by naňho mal vziať bič, vraví ukrajinský odborník
05 - Modified: 2025-03-27 23:00:00 - Feat.: - Title: Dánska premiérka vs. americký "sedlák". Grónsko ich rozdeľuje, ale jedna téma ich nečakane spája