Časy, keď elektromobily boli určené výhradne do mesta a ich dojazd dosahoval len niečo vyše sto kilometrov na jedno nabitie, sú preč. Technologický pokrok a vývoj dokonalejších systémov umožňuje súčasným elektromobilom mať ambíciu jazdiť aj mimo mesta - dokonca na diaľniciach.
Veď dojazd elektrických áut je dnes už často aj na úrovni 500 a viac kilometrov. Dnes však nebudeme rozoberať stále ešte problematickú infraštruktúru či ceny a možnosti verejného nabíjania.
Nemecká auto-požičovňa Nextmove, ktorá ponúka široké portfólio automobilov a tiež elektromobilov, totiž pravidelne uskutočňuje aj zaujímavé testy týchto áut a jedným z nich je aj ten aktuálny. Vybrali si celkom osem známych elektromobilov a vyskúšali ich schopnosti práve pri jazde diaľnici.
Išlo o 85 kilometrový úsek v nedeľu ráno pri teplote osem stupňov Celzia, ktorý absolvovali automobily v rôznych "režimoch". Prvý bol s dosahovaním rýchlosti 130 kilometrov za hodinu (priemer 115 km/h) a druhý s dosahovaním rýchlosti 150 kilometrov za hodinu (priemer 130 km/h).
Pre objektívnosť bolo povolené využívať tempomat (bežná súčasť moderných áut) až pri dosiahnutí požadovanej rýchlosti. Rovnako tak boli obmedzenia v súvislosti s rekuperáciou či úplne zakázané využívanie klimatizácie.
Do testu sa zapojili elektromobily Tesla Model 3 Dual Drive/Long Range (19-palcové letné pneumatiky), Tesla Model S 100D (19-palcové zimné pneumatiky), Tesla Model X 100D (20-palcové letné aj 19-palcové zimné pneumatiky), Hyundai Kona 64kWh (17 palcové zimné a letné pneumatiky) a Audi e-tron (21-palcové letné pneumatiky, klasické a digitálne spätné zrkadlá).
Kapacita batérií jednotlivých modelov je nasledovná: Tesla Model 3 (75 kWh), Tesla S 100D (100 kWh), Tesla X 100D (100 kWh), Hyundai Kona (64 kWh) a Audi e-tron (95 kWh).
Výsledky si môžete prezrieť v našej galérii vyššie. Porovnávali sa spotreby pri každej z rýchlostí, dojazd vozidiel pri každej z rýchlostí a tiež vo výsledkoch nájdete priame porovnanie konkurentov Tesla Model X a Audi e-tron.