Len nedávno nám rukami prešla nová generácia Škody Fabia, obľúbeného bestselleru na Slovensku, ktorý už roky úspešne oslovuje klientelu malých rodín a menej náročných užívateľov.
Testovali sme dostupný variant s výbavou Ambition, no Fabia v segmente mestských miniáut nie je sama – stále po jej boku pôsobí napríklad i koncernový súrodenec Seat Ibiza. Ten sa dočkal spolu s crossoverom Arona modernizácie, ktorá prináša do ponuky zaujímavé novinky.
Týždeň po boku výbavovo dobre nakonfigurovaného drobca nás presvedčil, že malé autá majú stále čo povedať a môžu byť atraktívnou voľbou pre mnohých zákazníkov.
Zapožičaný kúsok pritom podľa informácií slovenského zastúpenia hostil pod kapotou najžiadanejšiu voľbu Slovákov, a to pomerne silný 1,5-litrový TSI benzín. Ako v tomto spojení, ktoré si vybralo až 54 percent záujemcov o predfacelift, model funguje?
Výhradne benzín
V prípade Seatu Ibiza nemáte príliš na výber a voliť môžete len z palety benzínových jednotiek, naftové verzie už sú istý čas hudbou minulosti a v takýchto komapaktných modeloch ich už na trhu nájdete len veľmi ťažko.
Drvivú časť ponuky teda tvorí litrový trojvalec TSI, ktorý môže mať vyladenie na 70 alebo 81 kW, pričom spolupracovať vie s päť- či so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým automatom DSG. O slovo sa ešte môže hlásiť alternatíva v podobe litrového TGI motora s výkonom 90 kW, fungujúcim na CNG.
Ak však túžite mať pod kapotou štvoricu valcov, siahnuť musíte iba po vrcholnom a nami testovanom 1,5-litrovom agregáte. Ten dosahuje výkon až 110 kW a dostanete ho výhradne v spojení s automatickou sedemstupňovou DSG prevodovkou. Jasnou výhodou je kultivovanejší chod a zvukový prejav vo vyšších otáčkach, kde ani tie najlepšie trojvalce nezaprú svoj charakter.
Zostáva vám 85% na dočítanie.