StoryEditor

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli

23.05.2019, 00:00

Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.

Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.

Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-11-21 15:55:40 - Feat.: - Title: Šéf Tatranskej mliekarne pre HN: vyvážame na Balkán aj do Nemecka, výrobu plánujeme rozšíriť aj o luxus 02 - Modified: 2024-11-19 15:24:04 - Feat.: - Title: Vláda podľa vzoru Maďarska spúšťa „porovnávač“ cien potravín. U našich susedov o stránke nikto nevie 03 - Modified: 2024-11-12 23:00:00 - Feat.: - Title: Známy diskont prišiel s cenovou revolúciou – ako prvý znížil DPH 04 - Modified: 2024-11-09 23:00:00 - Feat.: - Title: Hrozby v tabletkách. Aké sú nebezpečné kombinácie liekov a potravín? 05 - Modified: 2024-11-08 15:00:00 - Feat.: - Title: Prvá pomoc z komory na boľavé hrdlo: Vyskúšajte tieto jednoduché, ale mimoriadne účinné tipy
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
21. november 2024 17:08