StoryEditor

Reťazce menia receptúry potravín. Chcú menej cukru i soli

23.05.2019, 00:00

Tuzemské obchodné reťazce Lidl, Kaufland či Tesco menia receptúry potravín vlastných značiek. Znižujú podiel cukru, soli i tuku. Reagujú tak na rastúci záujem o zdravšie potraviny aj všeobecne na kritiku stravovacích návykov zo strany výživových poradcov. Česi konzumujú dvakrát viac cukru a trikrát viac soli, než by mali.

Ak máte v špajze minuloročné cereálie z Lidla a v mrazničke zmrzlinu, možno sa vám bude zdať, že chutia inak ako rovnaké výrobky s tohtoročným dátumom. Nie náhodou. Nemecký diskont začal vlani s plošnou inventúrou potravín vlastných značiek s cieľom znížiť do roku 2025 obsah cukru a soli v priemere o pätinu oproti roku 2018.

Receptúry v nasledujúcich rokoch prepíše pri tisícoch položiek privátnych značiek. Cukor a soľ v p...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-12-20 11:44:06 - Feat.: - Title: Nezneužijeme pokles DPH, sľubuje poľnohospodárska a potravinárska komora po rokovaní s Ficom 02 - Modified: 2024-12-13 17:11:56 - Feat.: - Title: Prezident podpísal zákon na zriadenie webu na porovnávanie cien potravín, má byť opatrením proti inflácii 03 - Modified: 2024-12-13 16:48:27 - Feat.: - Title: Prezident podpísal novelu zákona o DPH, zahŕňa aj nižšiu sadzbu na bezlepkové potraviny. Čo sa zmení? 04 - Modified: 2024-12-11 23:00:00 - Feat.: - Title: Veľký rozhovor s odborníčkou na výživu: Z citrónovej vody neschudnete 05 - Modified: 2024-12-09 14:55:59 - Feat.: - Title: Ako unikátny pokus. Vojnové prídely vyzradili dopady konzumácie cukru
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
22. december 2024 03:46