StoryEditor

V zahraničí „jazdenky“ nechcú, u nás je zľava

20.01.2021, 23:00
Priemerný vek vozidlového parku na Slovensku stále rastie. Dôvodom je aj nastavenie registračných poplatkov.

Nový majiteľ luxusného BMW radu 7 s výkonom 390 kilowattov zaplatí štátu vo forme registračného poplatku 3 900 eur. Ak by sa však rozhodol pre staršieho jazdeného brata rovnakej „sily“, ktorý brázdi cesty už 10 rokov, ušetril by na spomínanej taxe až 3 300 eur.


Nie každý motorista sa vyváža v podobných limuzínach, ale téma registračných poplatkov sa týka každého. Platí, že čím staršie vozidlo v danej výkonnostnej kategórii, tým nižší odvod do štátnej pokladnice. A tento fakt má za následok starnutie slovenského parku. „Zaužívaný systém registračných poplatkov spôsobuje ...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-07-24 22:00:00 - Feat.: - Title: Biznis počúva o novej dani, obáva sa odlevu talentov. Zamerajte sa už konečne na vlastné výdavky, odkazuje 02 - Modified: 2024-07-15 17:45:29 - Feat.: - Title: Skompletizuje bratislavský Volkswagen postupku z Ingolstadtu? Brusel dostal fabriku do hry o top model 03 - Modified: 2024-07-15 15:08:15 - Feat.: - Title: Fico sľúbil jasný legislatívny plán, automotive namiesto toho počúva o vyšších daniach pre talenty (rozhovor) 04 - Modified: 2024-07-09 08:22:03 - Feat.: - Title: Kia v oblasti ziskov deklasovala zvyšok trhu, nafúknuť zárobky sa podarilo aj trnavskému Stellantisu 05 - Modified: 2024-07-04 22:08:21 - Feat.: - Title: Európa dnes zaviedla clá proti Číne. Slovensko máta odveta, tá môže mať drvivý dosah (otázky a odpovede)
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
26. júl 2024 17:28