StoryEditor

V zahraničí „jazdenky“ nechcú, u nás je zľava

20.01.2021, 23:00
Priemerný vek vozidlového parku na Slovensku stále rastie. Dôvodom je aj nastavenie registračných poplatkov.

Nový majiteľ luxusného BMW radu 7 s výkonom 390 kilowattov zaplatí štátu vo forme registračného poplatku 3 900 eur. Ak by sa však rozhodol pre staršieho jazdeného brata rovnakej „sily“, ktorý brázdi cesty už 10 rokov, ušetril by na spomínanej taxe až 3 300 eur.


Nie každý motorista sa vyváža v podobných limuzínach, ale téma registračných poplatkov sa týka každého. Platí, že čím staršie vozidlo v danej výkonnostnej kategórii, tým nižší odvod do štátnej pokladnice. A tento fakt má za následok starnutie slovenského parku. „Zaužívaný systém registračných poplatkov spôsobuje ...

Pridajte sa k tým, ktorí vedia viac.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2025-11-28 08:37:03 - Feat.: - Title: Realita automotive sektoru u nás: rekordné zisky nezakryjú problémy, prídu turbulentné časy 02 - Modified: 2025-11-25 23:00:00 - Feat.: - Title: Príbeh luxusného Porsche na Slovensku: značka najskôr Bratislavu zatajovala, dnes sa výrobou na Slovensku pýši 03 - Modified: 2025-11-24 15:07:34 - Feat.: - Title: Žilinská Kia chystá projekt veľký ako 25 futbalových ihrísk. Stáť by mal desiatky miliónov eur 04 - Modified: 2025-11-21 14:35:13 - Feat.: - Title: Zistenie HN: Bratislavský Volkswagen potvrdil zisk obrovského SUV. Útočiť má na Čínu aj USA 05 - Modified: 2025-11-18 10:00:00 - Feat.: - Title: Plánujete kúpu jazdeného auta? Tieto krajiny predstavujú najväčšie riziko, ukazuje štúdia
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
06. december 2025 06:27