StoryEditor

V zahraničí „jazdenky“ nechcú, u nás je zľava

20.01.2021, 23:00
Priemerný vek vozidlového parku na Slovensku stále rastie. Dôvodom je aj nastavenie registračných poplatkov.

Nový majiteľ luxusného BMW radu 7 s výkonom 390 kilowattov zaplatí štátu vo forme registračného poplatku 3 900 eur. Ak by sa však rozhodol pre staršieho jazdeného brata rovnakej „sily“, ktorý brázdi cesty už 10 rokov, ušetril by na spomínanej taxe až 3 300 eur.


Nie každý motorista sa vyváža v podobných limuzínach, ale téma registračných poplatkov sa týka každého. Platí, že čím staršie vozidlo v danej výkonnostnej kategórii, tým nižší odvod do štátnej pokladnice. A tento fakt má za následok starnutie slovenského parku. „Zaužívaný systém...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2022-08-13 17:36:02 - Feat.: - Title: Ako u nás pomôcť elektromobilom? Zvýhodnime ich v pruhoch MHD a pri parkovaní, hovorí šéf asociácie 02 - Modified: 2022-08-09 22:00:00 - Feat.: - Title: Princíp čím staršie, tým lacnejšie sa má skončiť. Matovič chystá zmeny na trhu s jazdenkami 03 - Modified: 2022-08-09 22:00:00 - Feat.: - Title: Na Slovensko prúdia staré diesele. Ceny jazdených áut klesli, nepotrvá to však dlho 04 - Modified: 2022-08-07 22:00:00 - Feat.: - Title: Nitriansky Jaguar dostane nový model. Fabrika má na dosah aj elektromobil 05 - Modified: 2022-08-04 16:30:00 - Feat.: - Title: Staršie, opotrebovanejšie a omnoho drahšie. Jazdenky po krátkej korekcii čaká opäť rast cien
menuLevel = 2, menuRoute = finweb/ekonomika, menuAlias = ekonomika, menuRouteLevel0 = finweb, homepage = false
15. august 2022 05:49